سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر به بانک ملی رسید

گروه بازار پول -بانک‌ملی ایران سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را به خاطر فیلم «خاطرات یک هفتادوپنج ساله»که به تهیه‌کنندگی روابط‌عمومی بانک‌ملی و کارگردانی محمدرضا اصلانی از مستند سازان بنام کشور تولید شده است، از آن خود کرد. به گزارش روابط‌عمومی بانک‌ملی، در مراسم اهدای جوایز بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند به این فیلم اعطا شد.

بر اساس این گزارش، فیلم خاطرات یک هفتاد و پنج‌ساله همچنین از سوی هیات داوران در بخش تحقیق و پژوهش جشنواره نیز به عنوان یکی از چهار فیلم برگزیده این جشنواره شناخته و نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده بود و این در حالی است که هیات داوران جشنواره، افزون بر اعطای سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند به این فیلم، در بخش نگاه ملی جشنواره نیز این فیلم را مورد تقدیر قرار دادند.

فیلم مستند خاطرات یک هفتاد و پنج ساله به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این بانک ساخته شده است. این فیلم به دور از نگاه تبلیغاتی، فیلمی کاملاً تاریخی، اجتماعی، مستند و در عین حال فیلمی حرفه‌ای با قابلیت نمایش عمومی است.

این فیلم روایت ۷۵ سال حیات بانک‌ملی ایران است، علاوه بر اینکه شرح دقیق و پیچیده‌ای از رخدادهای سیاسی و فرهنگی کشوری است که با عزم و اراده ملی قصد تاسیس بانک ویژه کشور را داشته است.

در این فیلم یک کارمند بازنشسته بانک‌ملی در ۷۵ سالگی بانک‌ملی، در هنگام بالارفتن از پله های بانک برای گرفتن حقوق بازنشستگی، خاطرات خود از بانک‌ملی را بازگو می کند. آن زمان که ملت ایران در راستای کسب استقلال اقتصادی، با پشتوانه اراده، مال و جان خود بانک‌ملی ایران را به عنوان بانک مردم کشور تاسیس کردند.

فیلم مستند داستانی خاطرات یک هفتادوپنج ساله به روش ۳۵میلیمتری و در قالب ۷۵دقیقه تهیه شده و در آن مهتاج نجومی، مریم بوبانی، حمیدرضا پگاه و تنی چند از کارکنان بانک‌ملی ایران به ایفای نقش پرداخته‌اند.