فارس- وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر لزوم مراقبت‌های مالی توسط بیمه مرکزی و نقش بیمه مرکزی در بخش مالی کشور، بر اهمیت نقش آموزش و پژوهش در پویایی صنعت بیمه تاکید کرد. سیدشمس‌الدین حسینی، اظهار کرد: بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی و توسعه‌ای دولت در صنعت بیمه، وظیفه سیاست‌گذاری در این صنعت را دارد و نقش هیات عامل و شورای عالی بیمه در این بین نقش تاثیرگذاری است.

وی تلاش‌های بیمه مرکزی برای تهیه گزارش مناسب برای ارائه به مجمع را تحسین و رضایت خود را از تایید حساب‌ها و صورت‌های مالی توسط سازمان حسابرسی اعلام کرد.

رییس مجمع بیمه مرکزی با تاکید بر انجام مراقبت‌های مالی توسط بیمه مرکزی، گفت: این نهاد سیاست‌گذار باید به گونه‌ای عمل کند که با رعایت قوانین و مقررات مالی ترکیب سهامداران شرکت‌های بیمه ای را طوری بچیند که آن شرکت فقط کار بیمه‌ای انجام دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجمع بیمه مرکزی با اشاره به نقش مهم بیمه مرکزی و تلاش‌های صورت گرفته اخیر، گفت‌: اقدامات انجام گرفته، نشان می‌دهد که صنعت بیمه پویا و در حال حرکت است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر صنعت بیمه از کانال بیمه مرکزی می‌گذرد، تصریح کرد: با توجه به لزوم برقراری نظام یکپارچه در بخش‌های مالی، اعتباری و سرمایه‌گذاری کشور، نقش بیمه در این بخش‌ها نقش تاثیرگذار و قابل اتکایی است.

حسینی همچنین بر نقش آموزش و پژوهش در پویایی صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: قطعا با توجه به رشد قابل ملاحظه بیمه در دنیا نیازمند توسعه و گسترش عمقی این صنعت در بخش‌های مختلف هستیم و تلاش‌های انجام شده برای تربیت نیروهای متخصص بیمه‌ای قابل تقدیر است، ولی تقویت و تلاش بیشتر با حمایت‌های مالی و پشتیبانی ضروری است.