ایلنا - رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد: هر شرکتی که از سقف تعیین شده حق بیمه‌ای، نرخ بالاتری تعین کند، بیمه مرکزی با آن برخورد قاطع خواهد کرد. وی در عین حال اظهار کرد: یکسان‌سازی نرخ وجود ندارد و این عرضه و تقاضا است که نرخ را تعیین خواهد کرد. رییس کل بیمه مرکزی نسبت به هرگونه تخلف در حوزه نرخ‌گذاری از سوی شرکت‌های بیمه‌ای برخلاف آیین‌نامه بیمه مرکزی هشدار داد و تاکید کرد: شرکت‌های بیمه‌ای مکلف هستند نرخ‌های جدید را پس از تایید هیات مدیره آنها به بیمه مرکزی ارسال کنند.

بر اساس این گزارش محمد کریمی اظهار کرد: بانک مرکزی با ایجاد سامانه‌ای متمرکز تمامی شرکت‌های بیمه‌ای زیر مجموعه این نهاد را رصد کرده و با هر گونه تخلفی برخورد قاطع می‌کند.

بنابر اظهارات کریمی، بیمه مرکزی از تمامی شرکت‌های بیمه‌ای خواسته که نرخ‌های تعیین شده بیمه‌ای خود را به بیمه ابلاغ کنند.

وی تصریح کرد: هر شرکتی که از سقف تعیین شده حق بیمه‌ای نرخ بالاتری تعیین کند، بیمه مرکزی با آن برخورد قاطع خواهد کرد.

کریمی با تاکید بر اینکه یکسان سازی نرخ وجود ندارد و این عرضه و تقاضا است که نرخ را تعیین خواهد کرد بیان کرد: برای اینکه تنوع رشته‌ای در بیمه‌ها داشته و بازار بیمه‌ای ایران ریسک پذیر‌تر شود، باید بازار رقابتی شکل بگیرد که عدم یکسان سازی نرخ یکی از این

شیوه‌ها است.