بیمه البرز، افراد را در مقابل سرطان بیمه می‌کند

گروه بنگاه‌ها- قائم مقام مدیرعامل بیمه البرز از عرضه طرح امیدآفرین این شرکت برای پوشش هزینه‌های ناشی از بیماری سرطان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اعتبار، عبدالرسول تاجدار در جمع خبرنگاران با اعلام این نکته که آمار وحشتناکی از سرطان در کشور وجود دارد، ادامه داد: هر سال بین ۵ تا ۱۰ درصد بر تعداد افراد مبتلا به این بیماری در کشور اضافه می شود که آمار نگران کننده ای است. وی با تاکید بر این نکته که بیمه البرز همواره مبتکر طرح‌های نوینی مثل بیمه نازایی و ناباروری برای زوجین بوده است، گفت: طرح امیدآفرین نیز در همین راستا طراحی شده است که مخاطب بالقوه این بیمه‌نامه یک جامعه ۷۵ میلیون نفری است.

معاون مدیرعامل بیمه البرز، طرح امیدآفرین را دارای مزایای زیاد و منحصر به فردی عنوان کرد و گفت: بر خلاف بیمه‌های درمان تکمیلی که رشد حق بیمه آن در چند سال گذشته، ۱۰ برابر بوده است، رشد حق بیمه این بیمه نامه، منطقی و عقلایی است.

وی با اشاره به این نکته که بیمه البرز در طرح امیدآفرین، افراد مبتلا به بیماری سرطان را بیمه نمی‌کند، اضافه کرد: ما بیمه را می‌فروشیم که محاسبات ریسک کنیم نه اینکه خطر را بیمه کنیم به عبارت دیگر این شرکت افراد مبتلا به بیماری سرطان را تحت پوشش قرار نمی دهد بلکه جامعه آماری را بیمه می‌کند که احتمال وقوع سرطان در آنها با توجه به شرایط آب و هوایی، اقتصادی و... در حال افزایش است.

تاجدار با تاکید بر این نکته که فردی که مبتلا به بیماری شده است دیگر قابل بیمه شدن نیست، گفت: کسانی که علائم سرطان ندارند تحت پوشش قرار می‌گیرند تا در صورت وقوع این بیماری، هزینه‌های آنها پوشش داده شود.

وی سقف تعهدات در طرح امیدآفرین بیمه البرز را ۱۵۰ میلیون تومان ذکر کرد که این سقف تا سه برابر قابل افزایش است.قائم مقام بیمه البرز، با بیان این نکته که در این طرح بیمه شده برای پنج سال حق بیمه می‌دهد و پس از آن تا پایان عمر در مقابل سرطان تحت پوشش قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: یکی از مزایای این بیمه نامه، پرداخت حق بیمه به دو روش یکجا و تقسیط پنج ساله است و فرد تا ۶۰ سالگی امکان خرید آن را دارد.

تاجدار تاکید کرد: با توجه به اینکه طرح امیدآفرین آزمایش‌های غربالگری ندارد، یک دوره انتظار یک ساله برای آن دیده شده است یعنی چون این بیمه نامه بر اساس اصل حسن نیت و پرکردن فرم پرسشنامه پزشکی از سوی خود فرد، به وی فروخته می‌شود بنابراین اگر بیمه شده در یک سال اول بیمه‌نامه به سرطان مبتلا شد شرکت بیمه تعهدی برای پوشش هزینه‌ها ندارد ولی در صورت ابتلا پس از یک سال از خرید بیمه‌نامه، هزینه‌ها پوشش داده می‌شود.

بیمه امیدآفرین بومی‌سازی شده و کپی‌برداری از خارج نیست

دکتر محمدرضا فتحی مشاور ارشد بیمه البرز در طراحی بیمه امیدآفرین هم در سخنانی با اشاره به شروع طرح تحقیقاتی این طرح از ۸ سال پیش، اظهار کرد: سرطان در کشور در حال افزایش است و احتمالا در سال ۲۰۲۰ آمار تعداد مبتلایان به این بیماری به ۵۰۰ هزار نفر در سال افزایش خواهد یافت و طی مدت ۱۰ سال از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ این آمار به بیش از ۶ میلیون نفر خواهد رسید.

وی با بیان این نکته که سرطان عمدتا افراد بالای ۳۰ سال را گرفتار می‌کند، گفت: هر چه سرطان مدیریت شود احتمال ابتلا به این بیماری و احتمال ابتلا به بیماری‌های از نوع پیشرفته کاهش خواهد یافت.

فتحی، ارزش اصلی طرح امیدآفرین را مدیریت بیماری سرطان دانست و افزود: بیمه امیدآفرین صرفا یک بیمه‌نامه نیست بلکه برای نخستین باری است که سرطان در کشور متولی پیدا کرده است بنابراین هرچه آمار مبتلایان به بیماری کاهش یابد هزینه بیمه البرز نیز کاهش خواهد یافت.