گروه بازار پول- معاون پژوهشکده بیمه با بیان این که رقم تولید ناخالص داخلی ایران کاهش نداشته است ارتباط میان شاخص ضریب نفوذ بیمه و افزایش تولید ناخالص داخلی را رد کرد. علی‌رضا دقیقی با اشاره به افزایش ضریب نفوذ بیمه در پاسخ به این سوال که «آیا این افزایش ضریب نفوذ به دلیل کاهش نسبت تولید ناخالص داخلی ما نیست؟» گفت: تولید ناخالص داخلی تاثیری بر ضریب بیمه ندارد و باید برای افزایش نسبت ضریب نفوذ بیمه گام به گام با رشد سایر موارد پیش رفت. به گفته معاون پژوهشکده بیمه، ضریب نفوذ بیمه در ایران که خیلی پایین بوده امروز رشد چشمگیری داشته است. دقیقی گفت: در سال ۷۰ ضریب نفوذ بیمه سه دهم درصد بوده است. با توجه به اینکه ضریب نفوذ بیمه یک درصدی، چشم‌انداز ما در برنامه توسعه صنعت بیمه اول و دوم بود امروز ضریب نفوذ بیمه ۵/۱ است یعنی فراتر از آن چشم‌انداز در نظر گرفته شده رسیده است.

او افزود: در هیچ سالی رشد صنعت بیمه در ایران کمتر از رشد اقتصادی کشور نبوده است. یعنی به طور مستمر رشد صنعت بیمه تجربه شده است.

دقیقی با اشاره به برنامه آینده پژوهشکده بیمه گفت: یکی از برنامه‌هایی که به عنوان افق‌های پژوهشکده بیمه مطرح است این است که به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی بیمه در کل منطقه خاور میانه و شمال آفریقا بتواند فعالیت کند، با کارشناسان و استادان بین‌المللی در ارتباط باشد و ارتباطات را با کشورهای مختلف در زمینه صنعت بیمه از این طریق افزایش دهد.