گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل بیمه ایران ضمن اشاره به برنامه‌های این شرکت بیمه برای تحت پوشش قراردادن مشترکین برق به تشریح چگونگی ارائه بیمه‌نامه جانی مشترکین گاز طبیعی این شرکت به عموم مردم پرداخت. جواد سهامیان مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبری فارس «توانا» ضمن بیان اینکه کشور برای توسعه اقتصادی به خصوص در حوزه انرژی به دنبال جایگزینی گاز طبیعی به جای سایر سوخت‌ها است، اظهار داشت: لازمه محقق شدن این امر توسعه شبکه گازرسانی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا بالغ بر ۱۶ میلیون اشتراک گاز در کشور وجود دارد، گفت: طبیعتا برای تنظیم شبکه‌های گازی که به متقاضیان ارائه می‌شود، رعایت استاندارد‌های لازم جایگاه با اهمیتی در نزد مسوولان و مردم پیدا می‌کند.

مدیرعامل بیمه ایران ضمن تاکید بر این نکته که با وجود آموزش‌های لازم مسوولان و رسانه‌های جمعی هنوز مردم با خطرات زیادی در رابطه با نحوه استفاده از این سوخت مواجه هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه شبکه گازرسانی و آموزش‌های موثر، متاسفانه هر روز شاهد از بین رفتن تعدادی از مردم به دلیل استفاده نادرست از سوخت گاز در منازل مسکونی هستیم.

به گفته وی، بیمه ایران از سال‌های گذشته به دنبال یک فعالیت مشترک با شرکت ملی گاز بود تا به واسطه آن ضمن تقویت عوامل پیشگیری خطرات وسایل گاز سوز در اماکن مسکونی، اقدامی در جهت جبران خسارت احتمالی جانی و مالی در این حوادث نماید.

سهامیان ضمن بیان این مطلب که خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در سال ۸۸ توانست ماده‌ای را در این رابطه به تصویب نمایندگان مجلس برساند، تصریح کرد: مطابق بند ۱۶ ماده واحده قانون بودجه سال ۸۸ و اصلاحیه آن در تاریخ ۱۰/۰۵/۸۸ به شرکت‌های گاز استانی اجازه داده شد در هر دوره یک ماه مبلغ ۲۵۰ هزار ریال از هر واحد مسکونی روستایی و ۵۰۰ هزار ریال از هر واحد مسکونی شهری اخذ نماید.

به گفته وی، مبالغ مذکور برای بیمه‌نامه جانی مشترکین گاز طبیعی در مقابل حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی اعم از حوادث انفجاری، آتش سوزی و مسمومیت‌های گازی دریافت می‌شود.

اعلام سقف تعهدات شرکت‌های بیمه در مزایده عمومی

سهامیان با اشاره به اینکه سقف تعهدات شرکت‌های بیمه با توجه به حق بیمه‌ها مشخص شده است، گفت: در سال ۸۸ مجلس پایه حق بیمه را مشخص و شرکت گاز اعلام کرد؛ هر شرکت بیمه‌ای که حق بیمه مذکور را با تعهدات بیشتری مورد پذیرش قرار دهد، آن شرکت برنده مزایده خواهد بود. وی ضمن بیان این مطلب که در آن سال بیمه ایران توانست با شرکت در آگاهی عمومی برنده قرارداد در سال ۸۸ باشد و طرح مذکور را به مرحله اجرا بگذارد، افزود: در چارچوب این قرارداد فقط مشترکین گاز طبیعی بیمه شده محسوب می‌شوند؛ البته این بیمه خسارت‌های بدنی و جانی و مسمومیت‌های گازی را نیز تحت پوشش قرار داده است. به گفته سهامیان، در سال‌ ۸۹ نیز این شرکت بیمه به دلیل خدمات مناسب توانست برنده مزایده باشد.

وی در رابطه با تغییرات سقف تعهدات شرکت بیمه ایران در سال جاری، ضمن اشاره به اینکه پایه حق بیمه این بیمه‌نامه را مجلس مشخص می‌کند، گفت: در مزایده سال ۸۸ بیمه ایران با حق بیمه اعلامی مجلس توانست با سقف تعهدات غرامت فوت، نقص عضو و از کار افتادگی دائم هر نفر مبلغ ۱۷۳ میلیون ریال، هزینه پزشکی هر فرد در هر حادثه ۳۱۲ میلیون ریال و خسارت مالی مسکونی در هر حادثه ۲۱۰ میلیون ریال و برنده مزایده باشد.

مدیرعامل بیمه ایران در خصوص سقف تعهدات این شرکت در سال ۸۹ اظهار داشت: غرامت فوت، نقص عضو و از کار افتادگی دائم هر نفر مبلغ ۱۸۱ میلیون ریال، هزینه پزشکی هر فرد در هر حادثه ۳۵۰ میلیون ریال و خسارت مالی مسکونی در هر حادثه ۲۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.