گروه بنگاه‌ها- غلامحسین مظفری قائم‌مقام مدیر عامل بانک‌شهر در مراسم افتتاح نخستین شعبه بانک شهر در سبزوار گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۰ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد اقتصادی، بانک‌های کشور باید تمام تلاش خود را در جهت تحقق این شعار که پایه رشد و توسعه کشور را مستحکم خواهد کرد، به کار گیرند. به گزارش روابط عمومی‌بانک شهر مظفری ادامه داد: جهاد اقتصادی پایه‌های رشد و توسعه کشور را تشکیل می‌دهد و محوریت توسعه می‌تواند بانک‌ها باشند و باید تمامی‌سعی خود را در جهت تحقق این شعار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه امسال مبلغ ۳۰ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه کشور اختصاص یافته است، افزود: بانک مرکزی نیز مبلغ ۴۰ میلیارد دلار را توسط بانک‌ها، در اختیار بخش‌ها و فعالان اقتصادی کشور قرار می‌دهد که در مجموع مبلغ ۷۰ میلیارد دلار رقم قابل توجهی برای توسعه اقتصادی است.

مظفری با بیان اینکه ذخیره سپرده قانونی بانک‌ها نزد بانک مرکزی ۱۵ درصد است، یادآور شد: با توجه به ثبات اقتصادی در کشور اگر این سپرده در بانک مرکزی از ۱۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش یابد ۴۰ هزار میلیارد تومان ذخیره پولی برای توسعه بخش‌های دیگر در اختیار داریم. وی خاطر نشان کرد: افتتاح بانک شهر که سرمایه اصلی آن به شهرداری‌ها تعلق دارد، ضمن جذب سرمایه‌های مردم می‌تواند از طریق منابع مالی مربوط به مردم و شهرداری و از طریق سود حاصل از این سرمایه‌ها در ساخت و پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیباسازی شهر سرعت بیشتری داشته باشد.