یک کارگزار فعال بورس اوراق بهادار در گفت‌و‌گو با ایسنا ضمن بیان عوامل چهارگانه رونق بازار اعلام کرد که شرایط فعلی بورس کاملا طبیعی بوده و حبابی نیست. هادی بیدختی به عوامل چهارگانه رونق بورس اشاره کرد و افزود: رویکرد حمایتی مسوولان نسبت به بازار سرمایه، مشخص شدن نرخ سپرده‌های بانکی و کاهش آن، انتشار برخی اطلاعات بودجه ۹۰ و امید نداشتن به افزایش قیمت مسکن باعث شد تا فرصت سرمایه‌گذاری دیگری غیر از بورس باقی نماند و سرمایه‌ها به سمت این بازار جذب شود.

وی با بیان اینکه افزایش و کاهش در ذات بازار سهام است، عنوان کرد:‌ افزایش هیچ بازاری به طور قطع نمی‌تواند به صورت مداوم ادامه داشته باشد به طوری که در حال حاضر قیمت برخی شرکت‌ها مانند معادن و فلزات، سایپا و گروه بهمن به قیمت‌های ابتدایی سال بازگشته است.

مشاور سابق سازمان بورس تاکید کرد: در شرایط فعلی و با توجه به عوامل چهارگانه یادشده، حرکت بورس کشور طبیعی و بدون حباب است.

این کارگزار بورس با اشاره به افزایش تقاضا در بورس عنوان کرد: ‌روند افزایش هیچ بازار مالی مداوم نیست، زیرا قیمت‌های قبلی حذف شده و قیمت‌ها روشن‌تر می‌شود و بعد مجددا رشد پیدا می‌کنند.

بیدختی اضافه کرد: ‌علاوه بر عوامل یادشده، موضوع قیمت‌های جهانی و افزایش قیمت نفت و خارج شدن اقتصاد جهانی از رکود از دیگر عواملی است که در بهبود بازار سهام موثر است.

وی تاکید کرد:‌البته در شرایط فعلی سهامداران خرد باید با دید و آگاهی سهمی را انتخاب و تصمیم‌گیری منطقی کنند و سهم را بلند مدت خریداری کنند.

بیدختی با اشاره به اینکه خرید و فروش روزانه سهام مربوط به سهامداران حرفه‌ای است، تصریح کرد: در حال حاضر موقعیت خوبی است که مردم عادی و سرمایه‌گذاران جدید وارد بورس شوند، زیرا در حال حاضر بهترین مکان سرمایه‌گذاری، بورس است.