گروه بنگاه‌ها - مدیرعامل بانک سپه در خصوص مساله قیمت تمام شده پول واجرای بسته پولی سال ۹۰ گفت:ظرف یک ماه آینده صکوک اجاره‌ای در بانک سپه اجرا می‌شود وبه این ترتیب کل هزینه‌های تمام شده بانک را پایین می‌آوریم. رامین پاشایی‌فام که روز گذشته در یک نشست خبری به مناسبت هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس بانک سخن می‌گفت، با بیان اینکه قیمت تمام شده پول در بانک سپه قطعا پایین‌ترین قیمت در شبکه بانکی است، اظهار کرد: یک هزار میلیارد ریال در اولین فاز اجرای صکوک آزمایش می‌شود و در صورت اجرای موفقیت‌آمیز آن، به ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت. وی ادامه داد: همه گواهی‌های سپرده بانک در سال گذشته به فروش رفت. وی در خصوص واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری امید در سال جاری اظهار کرد: این شرکت دو بار افزایش سرمایه به میزان ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد داشت که با سلب حق تقدم از بانک سپه، سهام آن به عموم عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در همه دنیا نسبت کل ترازنامه بانک‌ها به تولید ناخالص داخلی در حدود ۵ تا ۱۰ درصد است، افزود: اما این میزان در کشورمان به میزان ۷۰ تا ۸۰ درصد است. وی ادامه داد: ما اعتقاد داریم که بانک‌ها نباید بنگاهداری کنند وبه این منظور ساز و کار واگذاری شرکت سرمایه‌گذاری بانک را پیش‌بینی کرده‌ایم تا به میزان کشش بازار واگذاری صورت بگیرد. پاشایی‌فام تاسیس بانک حکمت ایرانیان را یک تهدید ندانست و گفت: از هر بانکی که بتواند خدمات بهتری به ارتش یا دیگران ارائه دهد، استقبال می‌کنیم. حتی برای اختصاص شعبه و هرگونه همکاری با بانک حکمت ایرانیان نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم، اما چرخش این حساب‌ها از بانک سپه الزامات قانونی دارد.

مدیرعامل بانک سپه از عملیاتی شدن احداث پل خلیج ‌فارس در آینده نزدیک خبر داد و این اقدام را موجب اتصال قشم به سرزمین اصلی دانست. مدیرعامل بانک سپه ارزش قرارداد این پل را ۱۰ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: پل خلیج فارس آرزوی ۵۰ ساله‌ای بود که برای کشور بسیار استراتژیک است. از همین رو قرار است ۲ هزار متر پل تاسیس شود تا جزیره قشم با اتصال به سرزمین اصلی و همچنین بزرگراه‌های کشور دستاوردها‌ی خود را به نمایش بگذارد. مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه ذخیره‌سازی ۹۰۰ هزار تن کالا در زمان اجرای قانون هدفمند‌ی یارانه‌ها توسط این بانک انجام شد، افزود: همچنین بانک سپه عاملیت خرید تضمینی گندم و برنج را به عهده گرفته است. به گفته وی، این بانک در وزارت صنایع قرارداد‌هایی را برای توسعه معادن و همچنین بخش صنایع انعقاد کرده است.

پاشایی‌فام به انعقاد قراردادی برای ذخیره‌سازی ۲۰ میلیون متر مکعب نفت در جزیره قشم‌ اشاره و تصریح کرد: همچنین قراردادهایی با وزارت نیرو برای نیروگاه‌ها منعقد شده است. مدیر عامل بانک سپه، میزان سرمایه بانک را هفت هزار میلیارد ریال اعلام کرد. پاشایی‌فام در ادامه به ارائه گزارشی در مورد روند سپرده‌های این بانک ورشد آنها در بین پنج بانک دولتی اشاره و تصریح کرد: در بخش قرض‌الحسنه با رشد ۳/۶۲ درصد رتبه اول، قرض‌الحسنه جاری با ۹/۳۷ درصد رشد رتبه اول، سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ۱۶ درصد رتبه دوم، سپرده موثر ۱/۲۴ درصد رتبه سوم و سایر سپرده‌ها ۲۵ درصد نیز رتبه دوم را توانسته کسب کند.