گروه بنگاه‌ها- معاون عملیات و بازار تامین سرمایه امین از ادامه پذیره نویسی ۶۳۳ میلیون سهم شرکت مالی اعتباری عسکریه بابت افزایش سرمایه با سلب حق تقدم به طور همزمان در بازار فرابورس ایران و شعب بانک کشاورزی تا ۳۱ فروردین خبر داد. به گزارش دنیای‌اقتصاد، دکتر علی سجادی در این خصوص گفت: پذیره‌نویسی سهام این شرکت از چهارشنبه ۱۷ فروردین و به منظور احراز سرمایه تعیین شده توسط بانک مرکزی برای موسسات مالی و اعتباری آغاز شده که بر این اساس سرمایه این شرکت از مبلغ ۸۶۷ میلیارد ریال به ۱۵۰۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: نتایج عملکرد مالی شرکت در سال ۱۳۸۹ بیانگر آن است که این شرکت پس از کسر مالیات، قادر به تحقق حداقل ۲۰ درصد سود خالص معادل ۳۲۴ ریال به ازای هر سهم می‌باشد که بر اساس سیاست تقسیم سود، حداقل ۸۰ درصد سود تاپایان تیر امسال، بین سهامداران تقسیم خواهد شد. سجادی با اشاره به اینکه سود سال ۸۹ بین سهامداران قدیم و جدید که در این پذیره‌نویسی به جمع سهامداران شرکت پیوسته‌اند، تقسیم خواهد شد، تصریح کرد: به این ترتیب سود هر سهم معادل ۱۵۰ ریال برای سهامداران جدید و قدیم خواهد بود.

معاون عملیات و بازار تامین سرمایه امین که متعهد پذیره نویسی این سهام می‌باشد، خاطرنشان کرد: پس از اتمام پذیره‌نویسی و پذیرش شرکت در فرابورس ایران، خرید سهام شرکت در قیمت ۱۶۲۲ ریال توسط کنسرسیومی متشکل از سهامداران عمده شرکت تضمین شده است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت در نیمه دوم خردادماه امسال یادآور شد: شرکت مالی و اعتباری عسکریه مقدمات تبدیل شدن به بانک و اخذ مجوزهای لازم را تا پایان سال ۹۰ به انجام خواهد رساند لذا کلیه سهامداران در هنگام تبدیل شدن به بانک از حق تقدم خرید سهام به ارزش اسمی یک هزار ریال برخوردار خواهند شد.