فارس- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در جلسه سه‌شنبه کمیسیون و ارائه آن به صحن علنی تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: طرح‌های زیادی در نوبت رفتن به صحن علنی مجلس هستند. سیدکاظم دلخوش ضمن اعلام خبر فوق، افزود:‌ در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون اقتصادی، رای‌گیری درباره طرح افزایش سرمایه بانک‌های دولتی انجام و به دنبال این امر طرح مذکور به تصویب رسید.

وی ادامه داد: این طرح برای ویرایش ارسال شده و بعد از این مرحله قرار است به هیات رییسه مجلس فرستاده شود. این عضو کمیسیون اقتصادی درباره زمان ارائه طرح مذکور به صحن علنی مجلس، گفت: بعد از ارائه این طرح به هیات رییسه مجلس، طرح افزایش سرمایه بانک‌های دولتی در نوبت رفتن به صحن علنی قرار می‌گیرد.

به گفته دلخوش، هم‌اکنون طرح‌های زیادی در کمیسیون اقتصادی نهایی شده‌اند، ولی به دلیل نبود وقت باید در نوبت ارائه به صحن علنی قرار گیرند. وی گفت: حداکثر تا دو ماه آینده طرح افزایش سرمایه بانک‌های دولتی به صحن علنی ارائه و بعد از آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد. پیش از این؛ ارسلان فتحی‌پور درباره افزایش سرمایه بانک‌ها، گفته بود: پیش‌بینی شده که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل فروش مازاد قیمت نفت جدای از ۲۰ درصد که به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود ظرف مدت سه سال برای افزایش سرمایه بانک‌ها اختصاص یابد.

رییس کمیسیون اقتصادی افزود:‌ همچنین مجلس در نظر دارد از محل فروش دارایی‌ها و تهاتر بدهی‌های دولت به بانک‌ها قسمتی از افزایش سرمایه بانک‌ها صورت گیرد.

طرح افزایش سرمایه ۱۵ میلیارد تومانی بانک‌ها نزدیک به سه سال بود که از سوی بانک مرکزی بر انجام آن اصرار می‌شد و مجلس با آن مخالفت می‌کرد، اما به نظر می‌رسد دولت و مجلس سرانجام در این مورد به توافق رسیده و تصمیم گرفتند برای بالابردن سرمایه بانک‌ها‌، ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل‌های پیش‌بینی شده اختصاص دهند.