فارس- کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در واکنش به انتشار متن نامه کانون به رییس کل بانک مرکزی درباره بسته سیاستی سال ۹۰ اعلام کرد: در نامه مذکور به هیچ وجه قصد ۱۲ بانک خصوصی عضو کانون، اعتراض به بسته سیاستی- نظارتی سال ۱۳۹۰ نبوده و صرفا بیان دیدگاه‌های کانون مطرح بوده است. کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی با ارسال نامه‌ای به رییس‏کل بانک مرکزی انتقادات خود را نسبت به سیاست‌های پولی و بانکی مصوب سال ۹۰ مطرح و خواستار بازنگری در این قوانین شدند که متن این نامه اوایل هفته جاری در خبرگزاری فارس منتشر شد.

دبیرکل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در پی انتشار این نامه با ابراز گلایه از انتشار آن اعلام کرد: با توجه به درج متن نامه بانک‌های خصوصی به عنوان رییس کل محترم بانک مرکزی در رابطه با بسته سیاستی-‌ نظارتی سال ۱۳۹۰، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی ناچار است ضمن گلایه از انتشار مطالب فوق مراتب ذیل را معروض دارد:

در طول سال‌های گذشته از زمان تاسیس اولین بانک خصوصی و سپس تشکیل کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی مذاکره و مکاتبه در زمینه مسائل پولی و بانکی در قالب اظهار نظرهای کارشناسی و تحلیل مسائل اقتصادی به منظور انجام اصلاحات لازم و تدوین روش‌های روزآمد در نظام بانکی کشور وجود داشته و کماکان ادامه دارد و ادامه خواهد داشت. هیچ‌گاه قصد و نیت آن نبوده است که مکاتبات فیمابین این بانک‌ها و بانک مرکزی و دیگر ارگان‌های اقتصادی کشور رسانه‌ای شده و خدای ناکرده باعث ایجاد شائبه‌ای شود که مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناخواسته‌ای را فراهم آورد. لذا نظر به اینکه کانون‌ بانک‌های خصوصی از چگونگی ارائه نامه مذکور به آن خبرگزاری بی‌اطلاع است، دبیرخانه این کانون انتظار دارد در مواردی که خبرنگاران آن رسانه محترم به نحوی دسترسی به اطلاعاتی از این زمره پیدا می‌نمایند برای جلوگیری از ایجاد مشکلات و شائبه‌های احتمالی قبلا در خصوص موضوع با دبیرخانه کانون بانک‌های خصوصی هماهنگی فرمایند تا حتی‌المقدور از تاثیرات نامطلوب درج این مسائل در رسانه‌های گروهی جلوگیری شود. در مورد نامه مذکور نیز به هیچ وجه قصد ۱۲ بانک خصوصی عضو این کانون اعتراض به بسته سیاستی، نظارتی سال ۱۳۹۰ نبوده و صرفا بیان نظرات و دیدگاه‌های کانون مطرح بوده است.

لذا بدین وسیله عدم رضایت بانک‌های خصوصی را نسبت به درج نامه فوق‌الذکر اعلام داشته و خواهشمند است به نحو مقتضی این عدم رضایت را از طریق آن رسانه محترم منعکس فرمایند.