گروه بنگاه‌ها- معاون اجرایی بیمه‌های اشخاص بیمه ایران گفت: از آنجا که غالب هزینه‌های درمان از طریق بخش غیردولتی ارائه می‌شود، داشتن بیمه درمان تکمیلی خانواده یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش روابط عمومی ‌بیمه ایران دکتررضا رنجپور روز دوشنبه ضمن بیان این مطلب، افزود: خوشبختانه امروز تمامی‌شهروندان ایرانی تحت پوشش خدمات درمانی پایه هستند، اما معتقدم این خدمات به تنهایی کافی نیست.

به گفته وی، تعهدات بیمه‌های پایه براساس تعرفه‌های دولتی بوده این در حالی است که بیشتر هزینه‌های درمان مربوط به بخش غیردولتی و گران است.

معاون اجرایی بیمه‌های اشخاص تصریح کرد: بر همین اساس داشتن بیمه تکمیلی درمان خانواده الزامی‌است و هزینه‌های تبعی آن باید در سبد هزینه‌های خانوار لحاظ شود. رنجپور در ادامه به تفاوت حق‌العمل تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی و دولتی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تعرفه‌های پزشکی خصوصی در بخش جراحی ۸ برابر بخش دولتی است.همچنین در بخش خدمات بستری (هتلینگ) شامل تخت و خدمات پرستاری این هزینه‌ها در بخش خصوصی ۳ برابر بخش دولتی است که تهیه آن برای تمامی ‌شهروندان امکان‌پذیر نیست.این درحالی است که مردم با توجه به نوع و کیفیت خدمات درمانی بخش خصوصی تمایل بیشتری برای بهره‌مندی از این خدمات از خود نشان می‌دهند.

به اعتقاد وی و با توجه به این شرایط استفاده از خدمات بیمه‌های تکمیلی بیش از پیش در جامعه امروز ما احساس می‌شود. بر همین اساس خانواده‌ها نبایستی به راحتی از کنار این موضوع عبور کنند. رنجپور با توجه به تسهیلات جدید شرکت‌های بیمه برای ارائه خدمات درمانی، افزود: تا پیش از سال ۹۰، شرکت‌های بیمه، بیمه‌های درمان تکمیلی را تنها به صورت گروهی انجام می‌دادند، خوشبختانه با تمهیداتی که اندیشیده شده این بیمه نامه بزودی به صورت خانوادگی نیز عرضه و در سطح وسیع اجرایی می‌شود. رنجپور در خصوص شرایط استفاده خانواده‌ها از خدمات بیمه نامه‌های درمان تکمیلی نیز گفت: تمامی‌خانواده‌هایی که متقاضی استفاده از بیمه نامه هستند، می‌توانند به شرط ارائه گواهی سلامت از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی اصلی‌ترین خدمات این بیمه نامه را خدمات دوران بستری و جراحی عنوان کرد و افزود: پوشش هزینه‌های جراحی و بستری مهم‌ترین بخش این بیمه نامه است؛ علاوه براین هزینه‌های زایمان و سزارین هزینه‌های پارا کلینیکی، سونوگرافی، آزمایشگاه، ام. آر. ای و خدمات دندانپزشکی درپوشش این بیمه نامه قرار خواهد داشت.