گروه بنگاه‌ها- عرضه عمومی سهام موسسه مالی و اعتباری عسکریه روز گذشته در شعب بانک کشاورزی و فرابورس آغاز شد. در اولین روز از پذیره‌نویسی که تحت تاثیر افزایش قیمت طلا قرار گرفت، ۴۵۶ هزار سهم از سهام عرضه شده موسسه در فرابورس و ۲۷۳ میلیون سهم در بانک کشاورزی به فروش رفت. میزان سهام عرضه شده در شرکت فرابورس یکصد میلیون سهم و ۵۳۳ میلیون سهم در بانک کشاورزی بوده است.

در اولین روز پذیره‌نویسی، چهار مجوز فروش سهام ۱۵-۱۰ میلیون سهم موسسه صادر شده و سایر فروش‌ها کمتر از ۱۰ میلیون سهم بوده است. متقاضیان خرید سهام موسسه عسکریه می‌توانند نسبت به خرید حداقل پنج هزار سهم و حداکثر تا ۱۰ میلیون سهم اقدام کنند. به گفته مسوولان موسسه، احتمال اتمام فروش سهام عرضه شده موسسه تا روز شنبه آینده وجود دارد. افرادی که در این مرحله سهام موسسه را خریداری کنند از سود سال ۸۹ موسسه بهره‌مند خواهند شد.

در این راستا، سیدامین جوادی، مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری عسکریه گفت: ‌میزان سود سال ۸۹ عدد بسیار قابل قبولی است و استراتژی موسسه هم این است که سرمایه جذب شده را مانند قبل در قالب بانکداری بدون ربا در چارچوب قوانین در اختیار تولیدکنندگان و بازرگانان قرار دهد و سود مباح حاصله را بین سپرده‌گذاران و سهامداران توزیع کند.

وی اظهار کرد: تا به حال سهام موسسه عسکریه از افزایش قیمت خوبی برخوردار بوده است.

سرمایه اولیه موسسه عسکریه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که انتظار می‌رود تا پایان سال و با تبدیل شدن به بانک براساس مقررات بانک مرکزی افزایش یابد. در این مرحله از پذیره‌نویسی سهام موسسه عسکریه، ارزش اسمی هر سهم یک هزار ریال است. سیدامین جوادی به عنوان رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل، محمدرضا مروجی، نایب‌رییس هیات‌مدیره، سیدمرتضی بکاء و غلامعلی طاهری و سیدعبدالکریم جوادی نیز دیگر اعضای هیات‌مدیره هستند.