گروه بنگاه‌ها- مهم‌ترین اولویت بانک تجارت در سال جهاد اقتصادی، تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده و تحول در خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، دکترداوری که در اولین گردهمایی سراسری مسوولان و کارکنان این بانک در سال ۹۰ سخن می‌گفت با اشاره به تحولات مهم اقتصاد کشور در سال ۸۹ اظهار کرد: سال گذشته از بسیاری جهات سالی بسیارمهم و تعیین‌کننده در عرصه اقتصاد و بانکداری کشور بود. به‌رغم دشواری‌ها و دگرگونی‌های سریع اقتصاد کشور، بانک تجارت توانست با رشد ۵/۲۶ درصدی سپرده‌ها، سهم خود را از بازار منابع بانکی کشور افزایش دهد و رشد ۵/۲۰ درصدی تسهیلات بانک در سال گذشته نیز نشان از حضور موثر بانک تجارت در عرصه‌های مختلف اقتصاد ملی به ویژه حمایت از کسب‌وکارهای بخش خصوصی داشته است.

مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به جهت‌گیری این بانک در استفاده موثرتر از ابزارهای بانکی نوین اظهار کرد: طی سال گذشته هدف بانک در صدور ضمانت‌نامه‌های داخلی بیش از ۱۰۰ درصد محقق شد و در گشایش اعتبارات اسنادی داخلی نیز با تحقق ۱۹۲ درصد اهداف مقام اول را در شبکه بانکی کشور به دست آوردیم. وی همچنین با اشاره به حضور قدرتمند بانک تجارت در بخش بانکداری بین‌الملل و حفظ جایگاه پیشتاز در صدور ضمانت‌نامه‌های ارزی اظهار کرد: در گشایش اعتبارات اسنادی خارجی رشدی بسیار خوب داشتیم و اکنون با اختلاف بسیار اندک، دومین بانک کشور در این حوزه هستیم.

دکترداوری افزود: در طول سال ۸۹ سهام بانک تجارت در بورس دارای وضعیت پویا، همراه با رشد متوازن و پایدار و تحقق بازده بسیار خوب برای سهامداران بود، امری که نشان‌دهنده مدیریت هوشمندانه سهام و بازارگردانی مناسب توسط ارکان ذی‌ربط در بانک است. خوشبختانه حضور موثر و قدرتمندانه بانک در بازار سرمایه و دیگر شاخص‌های عملکرد بانک، توجه ویژه مدیران ارشد اقتصاد کشور و نهادهای مرتبط با نظام بانکی را به همراه داشت و به اعطای جایزه ملی مدیریت مالی ایران و حضور بانک تجارت در هیات‌مدیره شرکت بورس منجر شد.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: قطعا تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای آغاز جهاد اقتصادی در کشور نیازمند تلاش و کوشش جهادگونه در خدمت‌رسانی به مردم، پذیرش دشواری‌ها و کمبودها در مسیر تحول اقتصادی کشور و داشتن برنامه دقیق برای استفاده بهینه از منابع در اختیار سازمان است. در همین راستا سال ۹۰ در بانک تجارت، سال یادگیری سازمانی، تحقق آرمان تبدیل شدن به یک سازمان یادگیرنده و تحول در خدمت‌رسانی خواهد بود.