مهر- رییس کل بیمه مرکزی ایران بازار بیمه کیفیت ساختمان را بازاری بکر توصیف کرد و گفت: تنها ۱۲ درصد از ساختمان‌های کشور دارای پوشش بیمه‌ای است. جواد فرشباف ماهریان با اشاره به بازار بکر و گسترده‌ای که برای پوشش بیمه کیفیت ساختمان در کشور وجود دارد، گفت: در قانون برنامه پنجم توسعه به بحث بیمه کیفیت ساختمان توجه ویژه‌ای شده است.

رییس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه برخی از شرکت‌های بیمه تقاضای تخصصی کردن امور خود را دارند، افزود: برخی از شرکت‌های بیمه تقاضای تخصصی کردن امور خود را دارند و خواستار صدور بیمه‌نامه خاص هستند.

وی با طرح این مطلب که این شرکت‌های بیمه نمی‌خواهند که یک نوع بیمه نامه خاص صادر کنند، عنوان کرد: تخصصی شدن پوشش‌های بیمه امور مختلف باعث می‌شود که رشته‌های تخصصی در بازار بیمه کشور را داشته باشیم.

فرشباف ماهریان اضافه کرد: به عنوان مثال یک شرکت بیمه خواستار فعالیت در بخش صدور بیمه‌نامه کیفیت ساختمان است که باعث می‌شود پرتفوی مربوط به بیمه کیفیت ساختمان که دیگر حالت اجباری یافته است، گسترش یابد.

وی اینگونه اقدامات را باعث ایجاد حجم عظیمی‌از پوشش‌های بیمه‌ای بازارهای بکر برای کشورمان دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۵ میلیون ساختمان در روستاها و ۱۲ میلیون ساختمان در شهرها هستند که تنها ۱۲ درصد آنها دارای پوشش بیمه می‌باشند.

رییس شورای‌عالی صنعت بیمه کشور استفاده از قوانین، ایجاد شرکت‌های جدید تخصصی و غیره را باعث پوشش بازارهای بکر در صنعت بیمه دانست و اظهارداشت: اینگونه پوشش‌ها سهم خوبی را برای صنعت بیمه کشور در بیمه‌های تجاری ایجاد می‌کند. به گفته وی رشد پرتفوی بیمه‌های تجاری در مقایسه‌ ضرایب نفوذ بیمه در کشورهای جهان مورد توجه قرار می‌گیرد و در اصل سهم بیمه‌های تجاری با هم مقایسه می‌شود به همین دلیل به دنبال رصد بازارهایی هستیم که ظرفیتی برای آن وجود دارد و می‌تواند حجم عظیمی‌از پرتفوی را به همراه داشته باشد.