گروه بازار پول- رییس کل بیمه مرکزی از رشد ۲۵ درصدی حق بیمه کشور در سال ۸۹ خبر داد. فرشباف ماهریان در دیداری نوروزی با اشاره به محوریت جهاد اقتصادی در سال ۹۰گفت: امسال برای صنعت بیمه سال مهمی است، زیرا این صنعت به ۴۰ سالگی می‌رسد و با توجه به فرهنگ اسلامی که ۴۰ سالگی، سال بلوغ و توانایی فکری است در صنعت بیمه نیز به دنبال توانمند سازی صنعت بیمه با توجه به توانمندسازی نیروی انسانی، روش‌ها، آیین نامه‌ها هستیم .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت بیمه، رییس شورای عالی بیمه با اشاره به تاثیر آزادسازی قیمت‌ها و کاهش ۵۰ درصدی نرخ حق بیمه در برخی رشته‌های بیمه افزود: در سال ۸۹ پس از آزاد‌سازی تعرفه‌ها، برای نخستین بار شاهد رشد ۲۵ درصدی حق بیمه در صنعت بیمه بوده‌ایم که بیانگر رشد اقبال عمومی و ضریب نفوذ بیمه در پی آزادسازی قیمت‌ها هستیم.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: در درون سازمان نیز به دنبال مهندسی مجدد فرآیند‌ها، یکپارچه‌سازی سیستم‌های نرم‌افزاری در درون و نیز ارتباط نرم‌افزاری سایر بیمه‌ها با بیمه مرکزی هستیم که این مهم از طریق ایجاد احساس موثر بودن در نیروی انسانی به منظور افزایش کارآیی و اثر بخشی و نیز تقویت فرهنگ سازمانی، کار تیمی و ارزیابی عملکرد موثر امکان پذیر خواهد بود.

فرشباف تقویت جایگاه حاکمیتی و نظارتی بیمه مرکزی، استمرار برنامه‌های فرهنگ‌سازی، توجه و تمرکز بر مطالبات بیمه‌گذاران و رعایت حقوقدانان، اصلاح روش‌ها، افزایش کیفیت را از دیگر محورهای مهم در برنامه‌های امسال صنعت بیمه توصیف کرد.

فرشباف در پایان افزود: تمامی کارکنان بیمه مرکزی در هر جایگاهی که هستند بایدخود را یک مدیر بدانند، زیرا با توجه به اینکه بیمه مرکزی ج.ا. ایران یک نهاد نظارتی در صنعت بیمه محسوب می‌شود، هر یک از کارکنان بیمه در جایگاه خود مدیری در صنعت بیمه هستند و نیازمند آن است که خود را برای این امر تجهیز و احساس مسوولیت بیشتری نمایند.