یک کارشناس بیمه گفت: صنعت بیمه ایران با توجه به تجارب به دست آمده در چند سال اخیر قابلیت تبدیل شدن به یک صنعت پویا را دارا است و انتظار می‌رود سال آینده بیمه‌ها بتوانند، رشد قابل قبولی را تجربه کنند. به گزارش ایرنا فرشید رضوی افزود: تجربه موفق چند سال اخیر در زمینه خصوصی‌سازی در صنعت بیمه و رشد بیمه‌های بخش خصوصی می‌تواند مسیر توسعه بیمه‌ها را در کشور، هموار کند.

وی گفت: ضریب نفوذ بیمه‌ها در جامعه اکنون در حال افزایش است و اگر بیمه‌ها بخواهند در جامعه فعال‌تر حضور یابند با یک برنامه‌ریزی مناسب و امکان‌سنجی برای حضور در بازار‌های جدید امکان توسعه و رشد را محقق خواهند کرد.

وی افزود: بر همین اساس به نظر می‌رسد که سال آینده با تحولات مناسبی در صنعت بیمه، روبه‌رو باشیم.

به گفته رضوی رشد و توسعه در هر صنعتی نیازمند برنامه‌ریزی است و اگر تعامل و همکاری میان بیمه‌ها ایجاد و رقابت سالم جاری شود می‌توان سال‌های خوبی را برای بیمه‌های کشور متصور بود.

وی با بیان اینکه دولت نیز با حمایت از بیمه‌ها می‌تواند مسیر توسعه را هموار سازد و برنامه پنجم توسعه ظرفیت‌های لازم برای اعتلای صنعت بیمه ایران را پیش‌بینی کرده که اگر با نگاهی کلان به بیمه‌ها نگاه شود می‌توان با برنامه‌های مورد نظر به اهداف آنها، دست یافت.