مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی گفت: از آنجا که مشتریان در فضای مجازی می‌توانند بدون هیچ محدودیتی به «اینترنت بانک» مخصوص بانک خود مراجعه کنند توصیه می‌شود از سرویس‌های بانک مربوطه استفاده کنند. «ناصر حکیمی» در گفت‌وگو با «ایرنا»، با بیان آنکه‌ در فضای اینترنت درجه امنیتی متفاوت است،‌ افزود: استفاده از خدمات اینترنتی برای کاربران در فضای مجازی حالت یک طرفه دارد. وی ادامه داد: حالت دو طرفه در سیستم بانکی به معنای آن است که دارنده کارت بانک «الف» در شهر یا منطقه‌ای که حضور دارد شعبه آن بانک وجود نداشته باشد و مشتری مجبور شود با کارت بانک «الف» از خدمات بانک «ب» به دلیل محدودیت جغرافیایی استفاده کند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان آنکه‌ در فضای مجازی محدودیتی وجود ندارد، گفت: از آنجایی که فضای اینترنتی امکان بهره‌گیری از خدمات بانک‌های «الف» یا «ب» را به مشتریان می‌دهد، مشکلی برای آنها ایجاد نمی‌کند. به گفته حکیمی، ‌تراکنش‌های انتقال کارت به کارت در اینترنت یک طرفه است، به نحوی که از بانک مبدا کارت امکان انتقال وجود دارد.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تصریح کرد:بانک‌ها در حال حاضر سرویس انتقال وجوه را در مجموعه خدمات اینترنت توسط مرکز شتاب و سوئیچ‌های پذیرنده بانک‌ها پذیرش می‌کنند.

وی، ارائه خدمات اینترنتی را برای افزایش جذب سپرده‌گذاران مهم دانست و گفت: بانک‌ها باید تلاش کنند تا خدمات متنوع تری رادر بخش‌های مختلف و همچنین اینترنت بانک ارائه کنند تا بتوانند مشتریان بیشتری را جذب کنند.