مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور از تقسیط بلند مدت معوقات واحدهای صنعتی به بانک‌ها خبر داد. به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا پیشرو در نشست خبری چهل و یکمین سفر استانی ستاد تسهیل امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی وزارت صنایع و معادن اظهار کرد: به۲۱۰ واحد صنعتی خراسان رضوی معادل ۵۰ درصد فروش سال گذشته آن‌ها تسهیلات سرمایه در گردش اعطا خواهد شد.

وی از رفع محدودیت پرداخت تسهیلات واحدهای صنعتی از بانک دوم خبر داد و تاکید کرد: واحدهای صنعتی که درخواست تسهیلات از بانک دوم داشته باشند، بانک دوم می‌تواند بخشی از مازاد وثیقه این واحدها را از بانک اول در رهن خود کند.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور با اشاره به اینکه تسهیلات اعطایی این بانک به دو صورت ریالی و ارزی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این بانک از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد ریال به واحدهای صنعتی تسهیلات پرداخت کرده است. پیشرو یاد آور شد: تسهیلات اعطایی بانک صنعت و معدن به واحدهای صنعتی و معدنی در ۳ بخش طرح آمایش، طرح‌های نیمه تمام و طرح‌های ایجاد واحدهای صنعتی در طرح آمایش با نرخ سود ۱۲ درصد پرداخت می‌شود. مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور از عقد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان گسترش صنایع و نوسازی مبنی‌ بر اعطای تسهیلات بلاعوض به واحدهای پرخطر خبر داد.

وی گفت: تاکنون به ۵ هزار و۲۰۰ واحد صنعتی کشور تسهیلات پرداخت شده که از این میزان برای ۳ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی تسهیلات سرمایه در گردش اعطا شده است.

مدیر عامل بانک صنعت و معدن کشور میزان معوقات این بانک از بدهکاران را در حد استانداردهای بانکی دانست و افزود: میزان معوقات این بانک از بدهکاران کمتر از هزار میلیارد تومان است.