رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی از تهیه اسکناس مورد نیاز شب عید خبر داد و گفت: بانک کارگشایی برای ارائه سکه مورد نیاز شب عید فعالیت‌های مناسبی را آغاز کرده است. محمودرضا خاوری در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: افرادی که خواستار خریداری سکه برای شب عید هستند، می‌توانند از هم‌اکنون به این بانک مراجعه کنند.

وی درباره اسکناس مورد نیاز شب عید نیز گفت: با توجه به اینکه اسکناس مورد نیاز شب عید تدارک دیده شده در زمان مقتضی در اختیار تمام بانک‌ها قرار می‌گیرد و مشکلی برای تامین اسکناس مورد نیاز شب عید وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها در بخش منابع و مصارف خود اقدامات مناسبی را برای تامین نیاز دوماه پایانی سال انجام داده‌اند، گفت: برهمین اساس منابع مناسبی به بخش‌های مورد نیاز مشتریان بانک‌ها تزریق شده است.

مدیرعامل بانک ملی درباره اقدامات این بانک در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها، افزود: تسهیلات ویژه‌ای در این راستا برای تهیه کالاهای اساسی در نظر گرفته شده که افراد می‌توانند با ارائه وکالت به بانک ملی از این تسهیلات بهره‌مند شده و از محل یارانه‌ها اقساط کالای مذکور را پرداخت کنند.

وی فروش اقساطی سکه را از دیگر برنامه‌های این بانک در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها ذکر کرد و افزود: این سکه‌ها به نرخ روز فروش اقساطی شده و زمان تحویل به نرخ روز با کسر ۱۶درصد سکه‌ها تحویل داده می‌شود.

به گفته خاوری، مشتریان می‌توانند از این طریق علاوه بر آن‌که از ریسک نوسانات تورم و نرخ ارز بهره‌مند شوند، از ۱۶ درصد تخفیف روی نرخ طلا برخوردار شوند.

مدیرعامل بانک ملی ایران درباره دیگر اقدامات این بانک در راستای هدفمند کردن یارانه‌ها، ادامه داد: همچنین ارائه حق تقدم در استفاده از تسهیلات پیش‌بینی شده تا افراد بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

خاوری با اشاره به پرداخت سود به حساب‌های یارانه‌ای توسط سیستم بانکی کشور، گفت: اگر مبالغ یارانه‌ای به حساب‌های سپرده بلندمدت واریز شود، سود به آنها تعلق می‌گیرد، اما اگر این وجوه در حساب‌های کوتاه مدت که دارای نوسان است واریز شود، به علت برداشت و واریزهای متعدد سود خاص خود را خواهد داشت.

به گفته وی، وجوه یارانه‌ای که در حساب‌های جاری و قرض‌الحسنه باشند نیز مشمول سود نخواهند شد.