مدیر عامل سابق بانک توسعه صادرات در توضیح برخی اخبار مبنی بر برکنار شدن وی از سمت مدیریت این بانک، به بیان علل قطع همکاری با این بانک پرداخت. کوروش پرویزیان در گفت‌وگو با باشگاه خبری «توانا» در توضیح خبر تغییر مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران، اظهار داشت: مدت حکم ماموریتم در بانک توسعه صادرات ایران تمام شده بود و به صلاحدید وزیر امور اقتصادی و دارایی این حکم تمدید نشد.

مدیرعامل سابق بانک توسعه صادرات ایران گفت: تمدید نشدن دوره مسوولیت جدید براساس قانون تجارت لزوما به معنی برکناری نیست.

وی افزود: انتصاب و برکناری در نظام مقدس جمهوری اسلامی هر دو منشا خیر و برکت است و خود را همواره سرباز این نظام می‌دانم.

پرویزیان در پاسخ به این سوال که آیا برای سمت جدیدی با وی صحبت شده است یا خیر، گفت: هرگز تا زمانی که در مسوولیتی هستم به پست جدید فکر نمی‌کنم، اما همیشه خادم ملت و اکنون نیز کارمند بانک توسعه صادرات هستم.

وی در ادامه برای مدیرعامل جدید و همکاران سابق خود در بانک توسعه صادرات ایران آرزوی موفقیت کرد.

همزمان با برخی اظهارنظرها مبنی بر تغییرات پیکره مدیریتی بانک‌های دولتی، این اتفاق در دو بانک توسعه‌ای و تخصصی دولتی روی داده که یکی از آنها بانک صنعت و معدن و دیگری بانک توسعه صادرات است.

پیش از این در خبرها، تغییر اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن اعلام شده بود و روز گذشته نیز برخی منابع رسمی از رفتن کوروش پرویزیان از بانک توسعه صادرات خبر داده‌اند.

این اخبار حاکی‌است، سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی طی حکمی بهمن وکیلی را به سمت مدیر عامل و رییس هیات مدیره بانک توسعه صادرات منصوب کرده است.

بهمن وکیلی دارای کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه تهران و سوابقی چون عضوهیات مدیره بانک صادرات ایران، مدیر کل پست بانک استان تهران، معاون تجهیز منابع شرکت ساخت و تهیه کالای آب و برق (ساتکاب)، معاونت پشتیبانی و امور مالی و آخرین پست وی، مدیر عاملی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را در کارنامه شغلی خود دارد.

از طرف دیگر روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با تایید این خبر اشاره‌ای به قسمتی از حکم مذکور کرده است.

در بخشی از این حکم آمده است: انتظار می‌رود تمامی مساعی خود را با جلب توان تخصصی همکاران، کارشناسان و صاحب نظران به منظور انجام وظایف قانونی بویژه در راستای گسترش و ارتقای تجارت برون مرزی، تامین مالی صادرات کشور و کمک به صدور خدمات فنی و مهندسی و نیل به اهداف و برنامه تحول نظام بانکی کشور به‌کار گیرید.

همچنین در این حکم از خدمات کوروش پرویزیان مدیر عامل سابق این بانک تقدیر و تشکر شده است.