مدیرعامل بیمه ایران از پرداخت فوری هزینه‌های درمان مصدومان و دیه جانباختگان سانحه هوایی ارومیه خبر داد و اعلام کرد که این بیمه‌نامه، بیمه‌گر اتکایی نداشته است. جواد سهامیان‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، با ابراز تاسف از سانحه هوایی ارومیه درباره نحوه گرفتن خسارت مصدومان و خانواده‌های جانباختگان این سانحه گفت: بدنه هواپیما، دیه جانباختگان، درمان مصدومان و شخص ثالث که شامل مزارع آسیب دیده است تحت پوشش بیمه ایران بوده که این خسارات ظرف ۴۸ ساعت آماده پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از همین حالا اگر مدارک مربوط به انحصار وراثت برای جانباختگان وجود داشته باشد به محض مراجعه، این خسارت تقدیم می‌شود. راهی هم پیدا کرده‌ایم که خانواده‌ها دنبال تشریفات انحصار وراثت دائمی نروند و بتوانند دو روزه این گواهی را بگیرند.

وی مبلغ دیه جانباختگان این سانحه را ۴۵ میلیون تومان عنوان کرد. مدیرعامل بیمه ایران درباره بیمه‌گر اتکایی این بیمه‌نامه گفت: این بیمه‌نامه مشمول بیمه اتکایی نبوده و بیمه ایران با تمهیداتی که به خرج داده نشان داده که تحریم‌ها تاثیری بر صنعت بیمه نداشته است. اگر این هواپیما بیمه‌گر اتکایی داشت، خسارات به این سرعت پرداخت نمی‌شد.

سهامیان‌مقدم گفت: پس از تحریم‌ها ارتباط مان را با تحریم‌کنندگان قطع کردیم و با برخی دیگر از بیمه‌گران ‌که سابقه خوبی داشتند ارتباط برقرار کردیم و تا کنون مشکلی نداشته‌ایم.