غلامحسین دلجو از تغییر نام شرکت بیمه جام به شرکت بیمه ما (ملت ایران) وابسته به بانک ملت خبر داد و گفت: پذیره‌نویسی ۴۰ درصد سهام این شرکت در اوایل بهمن‌ماه سال جاری انجام خواهد شد. رییس هیات اجرایی تاسیس شرکت بیمه ما در گفت‌وگو با پایگاه خبری اعتبار گفت: تغییر نام این شرکت از سوی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تایید شده و مراحل نهایی ثبت خود را در اداره ثبت شرکت‌ها طی می‌کند.

وی با بیان این نکته که عنوان شرکت بیمه ما از حروف اول «ملت ایران» گرفته شده است، اضافه کرد: پس از اتمام کار ثبت شرکت‌ها و اخذ مجوز، پذیره نویسی سهام این شرکت انجام خواهد شد که به احتمال قریب به یقین، اوایل ماه آینده خواهد بود.

دلجو با تاکید بر عرضه ۴۰ درصد سهام شرکت بیمه ما در پذیره‌نویسی اضافه کرد: ۶۰ درصد سهام نیز در اختیار موسسان قرار دارد که بانک ملت از عمده‌ترین آنها است.

رییس هیات اجرایی تاسیس شرکت بیمه ما، سرمایه اولیه این شرکت را ۴۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در پذیره‌نویسی، ۱۶۰ میلیون سهم یک‌هزار ریالی به عموم عرضه خواهد شد و ۲۴۰ میلیارد ریال بقیه نیز از سوی موسسان تامین شده است.

وی هدف از تاسیس شرکت بیمه ما را تشکیل پرتفوی بهینه بیمه‌ای با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات سهامداران و وضعیت بیمه کشور، کسب سهم بازار قابل قبول در صنعت بیمه کشور از طریق اتخاذ سیاست‌های بازاریابی و تبلیغاتی مناسب و گسترش شعب و نمایندگی‌ها در سراسر کشور، قرار گرفتن در بین سه شرکت اول در بخش غیردولتی صنعت بیمه کشور به لحاظ حجم حق بیمه‌های تولیدی و حفظ مشتریان بزرگ از طریق ارائه مطلوب و مناسب خدمات بیمه‌ای عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، درخواست شرکت بیمه ما که پیش از این با عنوان بیمه جام شناخته می‌شد، از سوی بانک ملت و با هدف تکمیل زنجیره خدمات بانکی و بیمه‌ای و تنوع سبد درآمدی این بانک، به بیمه مرکزی ارائه شده است و سومین شرکت بیمه‌ای محسوب می‌شود که بانک ملت سهامدار آن خواهد بود.

بانک ملت پیش از این ۲۰ درصد سهام شرکت‌های بیمه البرز و آسیا را هم خریداری کرده است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که غلامحسین دلجو که از مدیران عامل شرکت بیمه ایران در دهه ۶۰ به حساب می‌آید و دارای دکترای مدیریت است، به عنوان نخستین مدیرعامل شرکت بیمه ما انتخاب شود.

«بیمه ما» دهمین شرکت بیمه‌ای کشور محسوب می‌شود که از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور تاسیس می‌شود. پارسیان، کارآفرین، سامان، توسعه، نوین،سینا، دی، پاسارگاد و اتکایی ایرانیان ۹ شرکتی اند که پیش از این تاسیس شده و دارای سهامدار عمده بانکی و اعتباری هستند.