دبیرکل بانک مرکزی زمان آغاز پشت‌نویسی ایران‌چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی را «آینده نزدیک» عنوان کرد و برنامه خروج ایران‌چک‌های ۵۰ هزار تومانی از چرخه مبادلات اقتصادی کشور را فعلا منتفی دانست. سیدمحمود احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره موضوع پشت‌نویسی و خروج ایران‌چک‌های ۵۰ هزار تومانی از بازار اظهار کرد: بانک مرکزی فعلا برای خروج ۵۰ هزار تومانی و پشت‌نویسی آنها برنامه‌ای ندارد.

وی گفت: در مرحله تحویل به مشتری برای احراز هویت و در مرحله آخر یعنی تحویل به بانک از مشتری امضا اخذ می‌شود و پس از آن ایران‌چک ۱۰۰ هزار تومانی از چرخه خارج می‌شود و دیگر تجدید چاپ نخواهد شد.

دبیرکل بانک مرکزی ورود اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی را منطبق بر خروج ایران‌چک‌های فرسوده ۵۰ و ۱۰۰ هزار تومانی عنوان کرد و ادامه داد: به هر مقدار که از محل ایران‌چک‌ها فرسوده‌گیری داشته باشیم، اسکناس ۱۰ هزار تومانی وارد بازار خواهد شد. وی درباره زمان ورود ایران‌چک‌های ۲۰۰ هزار تومانی به بازار گفت: بانک مرکزی برنامه‌ای برای انتشار این ایران‌چک‌ها ندارد. احمدی همچنین با اشاره به اینکه با قرارداد بین بانک مرکزی و مجتمع مس شهید باهنر، کشور از واردات مطلس (پولک) بی‌نیاز شده است، گفت: از این پس ضرب سکه‌های یادبود، به مناسبت‌های مختلف و با تنوع بیشتر در دستور کار بانک مرکزی قرار می‌گیرد.

پیش از این بانک مرکزی برای زمان آغاز خروج ایران‌چک‌های ۱۰۰ هزار تومانی، ۱۵ آبان‌ماه را اعلام کرده بود، اما این زمان به تاخیر ‌افتاد. حالا یک منبع آگاه در بانک مرکزی زمان آغاز پشت‌نویسی چک‌ها را تا حدود ۲۰ روز دیگر عنوان می‌کند.