رییس هیات عامل و نماینده موسسان بانک گردشگری گفت: بانک گردشگری بانکی تجاری است و در همه حوزه‌های اقتصادی فعالیت خواهد داشت. مهدی جهانگیری، رییس هیات عامل و نماینده موسسان بانک گردشگری در گفت‌وگو با موج با اعلام این مطلب گفت: موسسان بانک گردشگری از خانواده گردشگری کشور هستند و اولویت کاری این بانک مباحث مربوط به گردشگری است.

وی افزود: بانک گردشگری به عنوان یک مرجع جدی برای فعالیت‌های گردشگری، می‌تواند در امر سرمایه‌گذاری این صنعت موثر باشد.

جهانگیری ادامه داد: این بانک همچنین می‌تواند مرجع رسیدگی و بررسی به توجیه اقتصادی طرح‌های گردشگری کشور و پروژه‌های مرتبط تعریف شده باشد.

وی در خصوص اظهارات معاون صنایع دستی در ارتباط با حمایت بانک گردشگری از فعالان صنایع دستی گفت: در باشگاه سرمایه‌گذاری ایرانیان، ابزارهای تشویقی برای فعالیت بخش‌های مختلف صنعت گردشگری و اعضا پیش‌بینی شده است.

نماینده موسسان بانک گردشگری افزود: استراتژی بانک گردشگری در حوزه صنایع دستی، حمایت قوی از این صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی پتانسیل‌های بالایی در ایجاد اشتغال ارزان و توسعه اقتصادی کشور دارد و در این راستا، مورد حمایت بانک گردشگری قرار خواهد گرفت.

جهانگیری در پاسخ به سوالی در ارتباط با نحوه پرداخت سود بانکی به سپرده‌گذاران یا سود وام‌های پرداختی، گفت: سود مشابه سایر بانک‌های تجاری بر مبنای توجیه اقتصادی پرداخت یا دریافت خواهد شد.

وی در خصوص ایجاد شعبه در سراسر کشور نیز تصریح کرد: در مکان‌های مناسب نسبت به ایجاد شعبه اقدام خواهیم کرد.

نماینده موسسان بانک گردشگری گفت: این بانک با شعار فراتر از مرزها کار خود را آغاز کرده و در حوزه‌های ارزی و بین‌الملل نیز بر مبنای سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی وارد عمل خواهد شد.

وی اذعان داشت: مجمع بانک از ۲۸ آذرماه رسما کار خود را آغاز می‌کند و پس از آن مراحل بعدی اقدامات، نظیر اخذ مجوز فعالیت از بانک مرکزی و غیره پیگیری خواهد شد.

جهانگیری حداکثر مدت زمان لازم برای آغاز رسمی فعالیت بانک گردشگری را تا پایان سال دانست.