نماینده بانک مرکزی مستقر در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی از سرمایه‌گذاران خارجی درخواست کرد تا حد امکان از آوردن پول نقد به کشور خودداری کنند. حسین سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد که سرمایه‌گذاران حامل پول نقد هنگام ورود به کشور باید مقررات پولشویی را کاملا رعایت کرده و پاک بودن پول خود را اثبات کنند.

او با بیان اینکه این کار باید از طریق شعبه بانک مستقر در گمرک انجام شود، افزود: واردکننده پول نقد به کشور باید به آن شعبه بانک اثبات کند که پولش ریشه پاک دارد، چون در غیر این صورت، امکان معرفی او به دادگاه وجود دارد.

وی همچنین با بیان اینکه نمایندگان دستگاه‌های مستقر در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری هماهنگ کننده‌ امور مربوط به سرمایه‌گذاران با سازمان‌های داخلی هستند، افزود: بانک مرکزی در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی خدماتی مانند ارائه مجوز تاسیس بانک و شعبه یا نمایندگی‌های خارجی مستقر در ایران را ارائه می‌کند. او با اشاره به اینکه طی یک ماه و نیم گذشته که به عنوان نماینده بانک مرکزی در این مرکز مستقر شده، هیچ مراجعه‌ای در این زمینه‌ها نداشته است، افزود: درباره ورود و خروج سرمایه و گشایش حساب‌های ارزی مقرراتی توسط بانک مرکزی وضع شده و راهنمایی‌هایی برای هدایت سرمایه‌ها توسط ما به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه می‌شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه روند سرمایه‌گذاری خارجی در کشور نشان می‌دهد که تحریم‌ها بی‌اثر بوده است، گفت: هم‌اکنون قانون از هرگونه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور حمایت می‌کند و این یک موضع ملی است که بانک مرکزی نیز به تقویت آن کمک می‌کند.