کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تصویب طرح تخفیف مالیاتی از سوی کنگره آمریکا موجب تغییر نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو آمریکا نخواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتد پرس تحلیل‌گران اقتصادی معتقدند فدرال رزرو آمریکا تا پایان سال ۲۰۱۱ سیاست‌های انبساطی پولی و کاهش نرخ بهره بانکی را ادامه خواهد داد. تصمیم فدرال رزرو آمریکا در تزریق ۶۰۰ میلیارد دلار نقدینگی بیشتر به اقتصاد بحران زده این کشور نیز موجب نگرانی سرمایه‌گذاران بین‌المللی در خصوص کاهش بیشتر ارزش دلار شده است.

بر اساس این گزارش، هر گونه تغییر در سیاست‌های پولی و مالی فدرال رزرو بستگی به شرایط اقتصادی آمریکا طی ماه‌های آینده دارد. برخی منابع آگاه نیز از احتمال تجدید نظر فدرال رزرو در تصمیم خود مبنی بر تزریق ۶۰۰ میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد آمریکا خبر می‌دهند.

بن برنانکه، رییس فدرال رزرو آمریکا تاکید کرد تغییر سیاست‌های پولی آمریکا بستگی به شاخص‌های کلان مثل تورم و بیکاری دارد و فدرال رزرو برای تغییر سیاست‌های پولی و مالی به شاخص‌های کلان اقتصادی توجه خواهد کرد. بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری آمریکا طی ماه نوامبر به طور غیرمنتظره‌ای افزایش یافت و به بیش از ۸/۹ درصد رسیده است. دولت اوباما قصد دارد طرح تخفیف مالیاتی را که از زمان جورج بوش آغاز شده تمدید کند. کارشناسان اقتصادی بر این باورند که گرچه این طرح ممکن است در کوتاه مدت آثار مثبتی بر اقتصاد آمریکا داشته باشد؛ ولی در بلندمدت موجب افزایش چالش‌های اقتصادی خواهد شد.