مدیرعامل بیمه ایران از دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی برای تشکیل شرکت بیمه بین‌المللی خبر داد و گفت: شرکت‌ها و افرادی که تمایل به همکاری با اقتصاد ایران را داشته باشند، می‌توانند در تشکیل این شرکت همکاری کنند. سهامیان مقدم صنعت بیمه را ایجاد امنیت در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای مردم دانست و گفت: رسالت صنعت بیمه ایجاد امنیت خاطر برای مردم در حوزه‌های مختلف و حمایت از فعالان حوزه‌ها مختلف است، به عبارت دیگر مردم می‌توانند نیازهای خود را از صنعت بیمه طلب و آنها را استفاده کنند. او در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر هدفمندی یارانه‌ها در صنعت بیمه را با توجه به تحریم‌ها مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها زمینه واقعی و منطقی شدن سرمایه‌های مردم فراهم می‌شود.

وی اجرای هدفمندی یارانه‌ها را باعث حرکت مردم به سمت پوشش‌های بیمه‌ای دانست و تصریح کرد: با اجرای این قانون افرادی که تاکنون از پوشش‌های بیمه‌ای استفاده نمی‌کردند، به سمت استفاده از آن پیش خواهند رفت، در عین حال افرادی هم که با سرمایه‌های کم به این صنعت ورود پیدا کرده بودند، سرمایه‌هایشان منطقی می‌شود.

سهامیان هدفمندی یارانه‌ها را باعث مراجعه بیشتر مردم و افزایش ضریب نفوذ صنعت بیمه دانست و افزود: حسن مهم آن این است که ضریب امنیت جامعه را در مقابل حوادث بیشتر خواهد کرد، بنابراین ما باید در صنعت بیمه سازوکار ورود به هدفمندی یارانه‌ها را ایجاد نماییم.