گروه بازار پول - مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: ۵/۴۳ درصد از کل مطالبات معوق این بانک در سال گذشته وصول شد و درنتیجه رقم مطالبات غیرجاری این بانک به حدود ۸۲ هزار میلیارد ریال رسید. به گزارش روابط عمومی بانک ملی، محمودرضا خاوری در حاشیه همایش بررسی عملکرد این بانک در شش ماه اول سال جاری در مشهد، اظهار داشت: وصول این ۸۲ هزار میلیارد ریال مطالبات در دستور کار بانک ملی ایران قرار دارد.

وی با عنوان اینکه هیچ‌گونه نگرانی از بابت وصول مطالبات معوق این بانک وجود ندارد، ابراز داشت: بخش زیادی از مطالبات معوق غیرجاری بانک ملی ایران تعیین تکلیف شده؛ یعنی با بدهکاران مذاکره و درنتیجه راهکارهای روشنی نظیر پرداخت قسمتی از بدهی یا اخذ وثایق محکم عملیاتی شده است. خاوری افزود: همچنین بانک ملی ایران حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال ذخیره‌گیری برای مطالبات معوق خود انجام داده است که درنتیجه با وجود این ذخیره‌گیری و همچنین میزان مطالبات تعیین تکلیف شده، رقم مطالبات معوق این بانک بسیار کم است.

وی در ادامه فعالیت‌های مختلف این بانک را تشریح کرد و گفت: بیش از یک چهارم حساب‌های افتتاح شده در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها متعلق به بانک ملی ایران است همچنین سهمیه این بانک برای تامین کالا و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی در این طرح ۲۰ هزار میلیارد ریال می‌باشد.