با تعطیلی سه بانک دیگر در آمریکا تعداد بانک‌های ورشکسته این کشور از ابتدای سال ۲۰۱۰ به ۱۴۹ مورد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتدپرس با تعطیلی این سه بانک تعداد بانک‌های ورشکسته آمریکا از ابتدای سال ۲۰۱۰ تا کنون به بیش از ۱۴۹ مورد رسیده است‌. افزایش بدهی‌های بد مهم‌ترین عامل ورشکستگی این سه بانک اعلام شده است‌. بر اساس این گزارش مقام‌های بانکی آمریکا از ادامه فعالیت سه بانک در ایالت‌های فلوریدا، پنسیلوانیا و ویسکانسین جلوگیری کردند‌.

فرست بانکینگ سنتر در ایالت ویسکانسین با ۷/۷۵۰ میلیون دلار دارایی بزرگ‌ترین بانک ورشکسته در بین این سه بانک به شمار می‌رود‌. ورشکستگی این بانک بیش از ۶/۱۴۲ میلیون دلار به موسسه بیمه فدرال پس‌اندازهای آمریکا زیان وارد خواهد کرد‌.

مقام‌های بانکی آمریکا همچنین از ادامه فعالیت گلف استیت کامیونیتی بانک در فلوریدا با ۱/۱۱۲ میلیون دلار دارایی و الگیانس بانک در پنسیلوانیا با ۶/۱۰۶ میلیون دلار دارایی جلوگیری کرده‌اند‌. ورشکستگی گلف استیت کامیونیتی بانک بیش از ۷/۴۲ میلیون دلار زیان به موسسه بیمه پس‌اندازهای آمریکا وارد خواهد کرد‌. ورشکستگی این بانک بیست و هشتمین مورد ورشکستگی بانک‌های ایالت فلوریدا به شمار می‌رود‌. ورشکستگی الگیانس بانک نیز بیش از ۲/۱۴ میلیون دلار خسارت به این موسسه وارد خواهد کرد‌.

جورجیا از جمله ایالت‌های آمریکا است که در سال ۲۰۱۰ تعداد بانک‌های ورشکسته آن دو رقمی شده است‌. تاکنون ۱۸ بانک در این ایالت در سال ۲۰۱۰ اعلام ورشکستگی کرده‌اند‌.

ایالت‌های کالیفرنیا فلوریدا و ایلینویس نیز با افزایش چشمگیر تعداد بانک‌های ورشکسته در سال ۲۰۱۰ روبه‌رو شدند‌.

در سال ۲۰۰۹ بیش از ۱۴۰ بانک در آمریکا ورشکست شدند‌. در مدت مشابه سال قبل ۱۲۳ بانک در آمریکا ورشکست شده بودند‌. ورشکستگی بانک‌های آمریکایی سال گذشته ۳۶ میلیارد دلار زیان به موسسه بیمه پس‌اندازها وارد کرد و این رقم امسال تا کنون به ۲۱ میلیارد دلار رسیده است‌.