مدیرعامل بیمه ایران از تهیه طرحی برای اختصاص بخشی از یارانه‌های نقدی به بیمه‌های عمر خانواده‌ها خبر داد. جواد سهامیان‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شرکت بیمه ایران در حال تهیه طرحی است که بخشی از یارانه‌های نقدی که به مردم بازمی‌گردد، صرف پوشش بیمه‌های عمر شود تا آتیه مردم و معیشت خانواده را تضمین کند.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح که تقدیم وزیر اقتصاد خواهد شد، همگام با هدفمند کردن یارانه‌ها، در واقع یارانه‌های نقدی هم به نوعی هدفمند می‌شوند و در جهت سرمایه‌گذاری آتی خانواده‌ها به‌کار گرفته خواهند شد. به گفته او این یارانه‌های نقدی می‌توانند به عنوان فرصتی برای صنعت بیمه باشند.

بیمه‌های عمر سهم بسیار ناچیزی در حق بیمه تولیدی کشور دارند و کمتر از ۶ درصد از آن را به خود اختصاص می‌دهند که یکی از دلایل توسعه نیافتن آن در کشور مربوط به نرخ تورم بالا و کاهش ارزش پول است. با این حال باید منتظر ماند که چنین طرحی برای اختصاص بخشی از یارانه‌ها به بیمه‌های عمر می‌تواند مجوز لازم را از مراجع قانونی کسب کند یا خیر و آیا دولت از لحاظ قانونی می‌تواند مردم را ملزم کند که بخشی از یارانه‌ها را صرف بیمه‌های عمر کنند یا خیر؟