اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی در بخشنامه جدیدی بار دیگر بر اجرای مفاد ضوابط اجرایی تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی به شرط پرداخت قطعی بدهی مالیاتی تاکید کرد. اداره مطالعات و مقررات بانکی بانک مرکزی در این بخشنامه، خطاب به مدیران عامل کلیه بانک‌های دولتی، غیردولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسه اعتباری توسعه، تاکید کرد: پیرو بخشنامه شماره ۵۶۶۹۱ این بانک، ضمن ارسال مجدد «ضوابط اجرایی تبصره ۱ ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم» بار دیگر بر لزوم اجرای مفاد فوق‌الاشاره علی‌الخصوص بندهای یک و دو آن تاکید می‌شود.

خواهشمند است به منظور حصول اطمینان از اجرای مفاد ضوابط فوق‌الذکر مراتب به قید تسریع به کلیه واحدهای ذی‌ربط ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در تبصره یک ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم آمده است: اعطای تسهیلات بانکی به اشخاص حقوقی و همچنین صاحبان مشاغل از طرف بانک‌ها‌ و سایر موسسات ‌اعتباری منوط به اخذ گواهی‌ پرداخت ‌یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده و گواهی اداره امور مالیاتی مربوط مبنی بر وصول نسخه‌ای از صورت‌های مالی ارائه شده به بانک‌ها ‌و سایر موسسات اعتباری خواهد بود.