رییس کل بیمه مرکزی گفت: سهام خرد شرکت‌های بیمه‌ای تا پایان سال واگذار و همزمان با این امر تعادل در بازار سهام شرکت‌های بیمه‌ای ایجاد می‌شود. «جواد فرشباف ماهریان» در گفت‌وگو با ایرنا، ‌درباره خصوصی‌سازی شرکت‌های بیمه‌ای نیز اظهار داشت: براساس اصل ۴۴ باید سه شرکت بیمه‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌شد که این کار انجام شد، این در حالی است که کشف قیمت برای بیمه دانا نیز به‌علت آنکه امید به آینده برای صنعت بیمه افزایش یافته و قیمتی بالا بود با رقمی غیرمتعارف به‌فروش رسید. وی با بیان اینکه خریداران سهام شرکت‌های بیمه‌ای واگذار شده سهامداران جزء بوده‌اند، تصریح کرد: این امر نشان‌دهنده آن است که صنعت بیمه از پویایی خوبی برخوردار است.

رییس کل بیمه مرکزی واگذاری سهام شرکت‌های بیمه‌ای را موفقیت آمیز ارزیابی کرد و افزود: همین که افراد با منابع مالی بیشتری سهام یک شرکتی را خریداری می‌کنند، نشان دهنده موفقیت‌آمیز بودن واگذاری‌ها در این صنعت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سهام شرکت‌های بیمه‌ای خرد بوده به‌صورت عمده واگذار نمی‌شود و به سهامداران خرد واگذار خواهد شد. فرشباف با بیان آنکه سهم بخش خصوصی هم اکنون در صنعت بیمه ۵۴ درصد است، گفت: بخش اصلی واگذاری‌ها در صنعت بیمه انجام شده و قسمت‌هایی نظیر سهام عدالت که مکانیزم خاصی دارد هنوز باقی مانده است.

وی ادامه داد: شرکت‌هایی نظیر تامین اجتماعی که سهامدار هستند، می‌توانند سهام را عرضه کنند و این امر در اختیار خودشان است و بحثی به‌عنوان وظیفه حاکمیتی برای بیمه مرکزی باقی نمانده است.