دبیر شورای عالی بیمه با اشاره به اینکه بیمه پول در دستور کار جلسه این هفته شورا قرار دارد، گفت: بانک ملت از بانک مرکزی درخواست تاسیس شرکت بیمه جام را کرده است. ثریا چرخ چی در گفت‌وگو با «فارس» در خصوص محورهای کاری جلسه هفته جاری شورای عالی بیمه اظهار داشت: با توجه به لزوم بررسی کارشناسی دقیق جزئیات پیشنهادات ارائه شده از طرف کارگروه‌های تخصصی در جلسه هفته جاری شورای عالی بیمه، آیین‌نامه بیمه درمان، شرایط عمومی بیمه مسوولیت در مقابل کارکنان و اشخاص ثالث برای شناورهای صیادی، شرایط عمومی بیمه وجوه در صندوق و وجوه در راه که اصطلاحا به آن «بیمه پول» گفته می‌شود مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. وی در خصوص «بیمه‌پول» توضیح داد: در این بیمه‌نامه شرایطی عمومی تنظیم می‌شود تا پول‌هایی که از خزانه خارج و به بانک ارائه می‌شود، تحت پوشش قرار دهد؛ البته باید این نکته را یادآور شد که این دو بیمه وجوه صندوق و وجوه در راه تاکنون دارای شرایط عمومی نبوده و در چارچوب آیین‌نامه‌ای جدید در این شورا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این مقام مسوول بیمه در ادامه اضافه کرد: در بیمه‌های درمان بیمه مرکزی به دنبال گسترش پوشش‌های بیمه‌ای است که با تصویب این شورا جزئیات آن به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌شود. چرخ چی با اشاره به اینکه بانک ملت درخواست تاسیس شرکت بیمه جام را از بیمه مرکزی کرده است، تصریح کرد: با توجه به خصوصی سازی شرکت‌های آسیا، البرز و دانا سازمان تامین اجتماعی خریدار هر سه سهام شده است که براساس ماده ۱۴ آیین نامه ۴۰ هر فرد حقیقی و حقوقی فقط می‌تواند در یک شرکت بیمه عضو باشد.

به گفته وی، این امر در کارگروه‌های تخصصی بیمه مرکزی مورد بررسی قرار گرفت؛ به نحوی که اگر سازمان تامین اجتماعی خواستار عضویت در سهام این شرکت‌ها باشد موردی نداشته ولی اگر بخواهد عضو هیات‌مدیره آنها باشد باید فقط در یک شرکت این مسوولیت را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه مباحث مذکور نخست در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: برگزاری این جلسات در شورای عالی بیمه گامی مهم در جهت گسترش پوشش‌های بیمه‌ای در کشور محسوب شده و می‌تواند در پیشرفت صنعت بیمه کشور موثر واقع شود.