بانک مرکزی اخیرا گزارش عملکرد سوئیچ کارت بانک‌ها را بدون ارائه توضیحی مبنی بر توقف مقطعی یا همیشگی از تارنمای خود حذف کرده است. به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک در این گزارش که در تارنمای بانک مرکزی در بخش «دسترسی سریع» و در سرفصل «عملکرد سامانه‌های پرداخت» با لینک http://www.cbi.ir/page/۵۸۵۰.aspx بازتاب می‌یافت، پس از گزارش عملکرد تیرماه منتشر نشده است.

بانک مرکزی در این سرفصل جدول مجموع تراکنش‌های موفق و ناموفق شبکه بانکی و هر یک از بانک‌ها به تفکیک را گزارش می‌کرد، اما اکنون جای این جدول خالی است.

گزارش عملکرد سوئیچ کارت بانک‌ها دارای دوکارکرد بود؛ یکی اینکه جزئیات تراکنش‌های بانکی که شتاب، مدیریت کرده از تراکنش‌های بین بانکی تفکیک می‌شد، از سوی دیگر، ارائه کارنامه تراکنش‌های موفق و ناموفق بانک‌ها زمینه کاهش اختلالات شتابی را فراهم می‌کرد، اما معلوم نیست که چرا بانک مرکزی ارائه چنین گزارشی را طی چند ماه اخیر متوقف کرده است.

در سرفصل «عملکرد سامانه‌های پرداخت» درگاه بانک مرکزی آمده است: «در حال حاضر دو زیرساخت مرکز «شتاب» برای پوشش پرداخت‌های کارتی و سامانه تسویه ناخالص آنی (ساتنا) برای پوشش حواله‌های حساب به حساب در شبکه بانکی کشور فعالیت می‌کنند. جدول اول، آخرین عملکرد بانک‌ها در ساتنا را نشان می‌دهد.

در جدول دوم، آخرین عملکرد سوئیچ کارت بانک‌ها در وضعیت صادرکنندگی مشاهده می‌شود»، اما چند ماهی است که انتشار جدول دوم حذف شده است. پیش از این برخی اوقات گزارش ماهانه منتشر نمی‌شد، اما جدول عملکرد ماه قبل از آن در تارنما به چشم می‌خورد، اما اخیرا این جدول کلا حذف شده است.

بنابراین گزارش، جدول عملکرد ساتنا نیز علاوه بر اینکه به صورت هفتگی منتشر می‌شود و دارای آرشیو نیست، به همین خاطر چندان قابل بهره‌برداری خبری نمی‌باشد.