معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی شناسایی معاملات مشکوک‌ را یکی از بخش‌های مبارزه با جرم پولشویی عنوان کرد و گفت: باید شرایط لازم برای عرضه سهام شرکت‌های دولتی فراهم باشد، در غیر این صورت الزامی برای واگذاری نیست.

اصغر ابوالحسنی در گفت‌وگو با مهر درباره برنامه‌های بانکی مبارزه با جرم پولشویی گفت: شناسایی معاملات مشکوک‌ یکی از بخش‌های مبارزه با جرم پولشویی است. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: زمانی می‌توان این مرحله را انجام داد که جریان وجوه به خوبی شناسایی شود، برای رصد کردن جریان وجوه نیز لازم است که چک‌پول‌ها با نام باشد.

دبیر شورای عالی مبارزه با جرم پولشویی تصریح کرد: به عبارت دیگر، پول‌ها باید با نام افراد باشد تا بتوان مسیر آن را کنترل کرد که در این راستا مسائل مرتبط با چک‌پول‌ها مطرح است. پیش از این عدم قابلیت برداشت بیش از مبلغ ۱۵ میلیون تومان از حساب‌های بانکی در یک روز برای مبارزه با جرم پولشویی به بانک‌ها ابلاغ شده است.

اخیرا نیز محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی اعلام کرد که چک‌پول‌های ۱۰۰ هزار تومانی از نیمه آبان‌ماه با پشت‌نویسی از چرخه اقتصادی خارج می‌شوند.

ابوالحسنی همچنین در مورد روند کند واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار داشت: اجرای اصل ۴۴ و واگذاری‌ها متوقف نشده است.

وی با بیان اینکه سهام شرکت‌های دولتی پس از گذراندن مراحل مربوط به واگذاری به شکل‌های مختلف از جمله بورس عرضه می‌شوند‏، افزود: تمام شرکت‌هایی که برای اجرای خصوصی‌سازی واگذار می‌شوند باید مراحل مربوط به آماده‌سازی و قیمت‌گذاری را طی کنند. این مقام مسوول در وزارت امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: همچنین هیات واگذاری نیز باید عرضه و نحوه واگذاری از جمله بورس، مزایده، مذاکره و غیره را به تصویب برساند.

ابوالحسنی با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای واگذاری شرکت‌های دولتی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: شرکت‌های

قابل واگذاری شناسایی شده‌اند و جلسات هیات واگذاری هر هفته مرتب برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه، برنامه‌های زمانبندی واگذاری سهام مشخص است و مبالغ حاصل از این واگذاری در بودجه نیز آمده است،‏ افزود: اگر سهام شرکت‌هایی که امسال در لیست واگذاری‌ها هستند‏ امکان عرضه آنها فراهم نشود، سهام این شرکت‌ها در سال‌های آتی واگذار خواهند شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: باید شرایط لازم برای واگذاری سهام شرکت‌های دولتی وجود داشته باشد، در غیر این صورت الزامی برای واگذاری نیست.