رییس شورای عالی هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی از آمادگی نظام بانکی برای واریز یارانه نقدی ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها خبر داد و گفت: به محض دریافت وجوه مرتبط با این طرح، این مبلغ به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد ‌شد. «محمودرضا خاوری» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در پاسخ به پرسشی در خصوص واریز یارانه نقدی از نیمه دوم مهر ماه به حساب سرپرستان خانوار، ‌افزود:‌ جلساتی در این راستا در ستادهای بانک‌ها و هدفمندسازی یارانه‌ها تشکیل شده است. وی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته حساب‌ها مشخص و شفاف شده و به محض اینکه وجوه در اختیار بانک قرار گرفت به حساب‌ مشمولان واریز می‌شود.

وی با بیان آنکه‌ بیش از ۱۶ میلیون خانوار در سراسر کشور برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ۲۵ درصد از ثبت نام‌ها در بانک ملی و ۱۷ درصد نیز در اختیار بانک صادرات است.

مدیرعامل بانک ملی گفت: این بانک و سایر بانک‌ها از شش تا هفت ماه گذشته برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای این طرح اجرا و زیرساخت‌های مناسب را ایجاد کرده‌اند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. سخنگوی اقتصادی دولت در آخرین گفت و گویش با خبرنگاران گفته بود: از نیمه دوم مهرماه به تدریج حساب خانوارها در استان‌ها شارژ می‌شود و وقتی در نیمه دوم مردم به حساب‌های خود مراجعه کنند پاسخ این را دریافت می‌کنند که به هر خانوار چقدر یارانه‌ تعلق گرفته است.

«سیدشمس‌الدین حسینی» تاکید کرده که این وجوه تا زمانی که اصلاح قیمت‌ها صورت نگرفته باشد،

قابل برداشت نیست.