دبیرکل بانک مرکزی از انتشار چک‌پول‌های ۲۰۰ هزار تومانی در صورت نیاز در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها برای رفع دغدغه‌های مدیریت پرداخت‌ها خبر داد. محمود احمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از آماده شدن چک‌پول‌های ۲۰۰ هزار تومانی در بانک مرکزی در صورت نیاز خبر داد و گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها ، در صورت نیاز چک‌پول‌های ۲۰۰ هزار تومانی توزیع می‌شود.

دبیرکل بانک مرکزی افزود: انتشار چک پول‌های ۲۰۰ هزار تومانی در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها به این منظور خواهد بود که در زمان اجرای این قانون در مدیریت پرداخت‌ها دغدغه‌ای وجود نداشته باشد. پیش از این نیز مسوولان بانک مرکزی مطرح کرده بودند که چک‌پول‌های ۲۰۰ هزار تومانی توسط سازمان تولید و انتشار اسکناس به چاپ رسیده و به عنوان ذخیره در خزانه بانک مرکزی موجود است. همچنین آنها مطرح می‌کردند که هر زمان که ضرورت ایجاب کند، چک پول‌های ۲۰۰ هزار تومانی که از حدود دو سال پیش در بانک مرکزی به چاپ رسیده و ذخیره شده است، به جریان خواهد افتاد. در عین حال بانک مرکزی اعلام کرده است که در صورت دریافت مجوز، انتشار اسکناس‌های درشت را در دستور کار خود قرار می‌دهد که البته تاکنون مجوزی برای آن دریافت نشده است.

درحال حاضر بزرگ‌ترین اسکناس رایج کشور اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی است که به میزان کافی نیز در سطح جامعه توزیع نشده است. این در حالی است که برنامه جمع‌آوری چک‌پول‌های دیگر بانک مرکزی از نیمه آبان‌ماه امسال به مرور انجام خواهد شد.