بانک حکمت ایرانیان از فردا پذیره‌نویسی می‌کند
موسسه مالی و اعتباری حکمت ایرانیان با هدف تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بانک اسلامی، از چهاردهم مهرماه جاری (فردا) 51 درصد از سهام خود را پذیره‌نویسی می‌کند.

در این راستا داوود عباسی، مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری حکمت ایرانیان نیز در گفت‌وگویی با تاکید براینکه پذیره‌نویسی این موسسه از چهارشنبه در ۶۰ شعبه منتخب بانک تجارت آغاز می‌شود، تصریح کرد: در دو هفته اخیر اشخاص حقیقی و حقوقی بسیاری در بانک تجارت برای خرید سهام ایرانیان در حال مذاکره بوده‌اند. البته ایرانیان می‌خواهد انتخاب سهامدارانش را به پذیره‌نویسی و بازار بسپارد.
وی تصریح کرد: در موسسه ایرانیان، پروژه‌های خاص اقتصادی در حال ساخت و سرمایه‌گذاری است.
همچنین مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری ایرانیان از انعقاد قرارداد این بانک و شهرداری برای اجرا و مشارکت در پروژه‌های مناسب شهرداری خبر داد که توسط شرکت‌های زیرمجموعه بانک در حال انجام است.
به گفته وی، بانک ایرانیان دارای 120 شعبه در سراسر کشور است که هم اکنون در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم هستند.
عباسی با بیان اینکه سهامدار اصلی بانک، بنیاد تعاون ارتش است، اظهار داشت: مقرر شده تا سهام این شرکت در طی ۲ سال آینده به میزان مورد قبول بانک مرکزی کاهش یابد. وی ۱۲ شرکت خصوصی و تخصصی زیرمجموعه بنیاد تعاون را از دیگر سهامداران موسسه ایرانیان اعلام کرد. وی در خصوص انتقال حساب‌های ارتش از بانک سپه به بانک ایرانیان گفت: هدفمان این است که با بانک سپه، تعامل منطقی داشته باشیم.
مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری ایرانیان تصریح کرد: ایرانیان قصد دارد در بخش‌های خاص اقتصادی‌ که تاکنون بانک‌های خصوصی دیگر وارد نشده‌اند، فعالیت کند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، بنیاد تعاون پروژه‌های ساخت‌وساز مناسبی را در حال اجرا دارد، افزود: مصرف منابع در پروژه‌های عمرانی، در نهایت به رونق اقتصادی کشور کمک می‌کند.
عباسی ادامه داد: پروژه‌هایی که در ایرانیان در حال پیگیری است، دارای توجیه فنی و مالی است.
مدیرعامل موسسه مالی و اعتباری حکمت ایرانیان با بیان اینکه قیمت تمام شده پول در بانک ایرانیان بسیار پایین‌تر از سایر بانک‌ها است اظهار داشت: یکی از موارد متمایز کننده بانک ایرانیان با سایر بانک‌های خصوصی، همین پایین بودن قیمت تمام شده پول است که به علت وجود منابعی است که به واسطه سهامدار عمده‌اش در اختیار دارد.
وی فعالیت بانک را براساس سیاست‌ها و مقررات بانک مرکزی دانست و افزود: تصمیم این است که صرفا عملیات بانکداری اسلامی را انجام دهیم.
عباسی اعلام کرد: سیستم بانکداری متمرکز (Core banking) بانک حکمت ایرانیان توسط یک شرکت معتبر و بنام در این حوزه، در حال راه‌اندازی است و حداکثر تا یک‌سال آینده این سیستم در همه شعب بانک اجرایی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه ارزش اسمی هر سهم بانک یک هزار ریال (100 تومان) اعلام شده است، گفت: کارشناسان با بررسی وضعیت سهام بانک، ارزش هر سهم بانک را بسیار بالاتر از رقم فوق دانسته‌اند.
عباسی بانکداری الکترونیک بانک حکمت ایرانیان را منحصر به فرد دانست.
به گفته وی، آموزش‌های بانکداری و حین خدمت کارکنان بانک توسط اساتید مجرب موسسه عالی بانکداری در حال اجراست.
وی ادامه داد: مدیران میانی بانک از مدیران دارای مدارک کارشناسی و بالاتر بانکی که اخیرا بازنشسته شده‌اند، گزینش می‌شوند.
وی پروژه‌های عمرانی ارتش را نیز از دیگر خدمات بالقوه بانک دانست که می‌تواند سودآوری مناسبی را برای این مجموعه به ارمغان آورد.
عباسی از تمایل بانک برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در پروژه‌های عمرانی و زیربنایی سایر دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها خبر داد که در این راستا گفت‌وگوهای مقدماتی با این نهادها انجام شده است.
وی تاکید کرد: ایرانیان قصد دارد سپرده صاحبان سهام را به نحوی مدیریت کند تا حداکثر سود را تحقق بخشد که با ورود به پروژه‌های مطالعه شده اقتصادی، این مهم تامین می‌شود.


مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری ایرانیان در خصوص چگونگی خرید سهام توسط متقاضیان اظهار داشت: علاقه‌مندان به پذیره‌نویسی باید در مهلت تعیین شده با مراجعه به یکی از شعب بانک تجارت مبلغ یک هزار ریال معادل صد درصد از قیمت اسمی بابت هر سهمی را که مایل به پذیره‌نویسی آن هستند به حساب شماره 235129000 به نام شرکت مالی و اعتباری ایرانیان، نزد بانک تجارت شعبه میدان تختی (کد شعبه2350) واریز نمایند.
وی ادامه داد: اشخاص حقیقی و حقوقی که در پذیره‌نویسی مشارکت می‌نمایند، باید مدارکی را به متصدی مربوطه در شعبه بانک محل پذیره‌نویسی تحویل داده و نسخه دوم فرم تکمیل شده برگ تعهد خرید سهام و یک نسخه از فیش واریز وجه را به عنوان رسید دریافت نمایند.
مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی یک نسخه از فیش واریز وجه، نسخه اول فرم تکمیل شده برگ تعهد خرید سهام شرکت بانک حکمت ایرانیان سهامی عام، کپی صفحه اول شناسنامه، شماره کد ملی و کدپستی است.
همچنین مدارک برای اشخاص حقوقی یک نسخه از فیش واریز وجه، نسخه اول فرم تکمیل شده برگ تعهد خرید سهام شرکت بانک ایرانیان، کپی آگهی تاسیس و آخرین روزنامه رسمی حاوی اسامی مدیران مورد نیاز است.


مجتمع تجاری- ورزشی ایرانیان، بزرگ‌ترین مجتمع ورزشی کشور
موسسه مالی و اعتباری ایرانیان آذرماه ۱۳۸۸ تاسیس شد و از فردا به بانک تبدیل می‌شود.
هدف این بانک علاوه بر سوددهی برای سهامداران خود، تلاش برای کمک به اقتصاد بازار است.
در این راستا، ایرانیان اقدام به ساخت «مجتمع تجاری ایرانیان» ویژه فروش لوازم ورزشی با بهترین طراحی و اجرا و با رعایت تمام استانداردهای مهندسی فروش و تامین صنوف جنبی کرده که به نظر می‌رسد افتتاح و راه‌اندازی واحدهای مذکور می‌تواند در افزایش کمی و کیفی خدمات به مشتریان و افزایش رونق و راندمان فعالیت‌های تجاری در زمینه محصولات ورزشی در بازار منیریه تحولی شگرف ایجاد نماید.


«مجتمع تجاری- ورزشی ایرانیان» در زمینی به مساحت ۱۸۵۵ مترمربع با زیربنای کل به مساحت ۱۶ هزار و ۲۲۸ مترمربع در خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان منیریه واقع شده است.
این مجتمع دارای 41 واحد تجاری در سه طبقه دارای 263 واحد پارکینگ در 5 طبقه و 41 واحد انباری و همچنین تالار پذیرایی به مساحت 1712 مترمربع است که در مجموع این پروژه در 9 طبقه در حال ساخت است. مراحل ساخت اسکلت و سقف مجتمع به پایان رسیده است و تا پایان دی ماه 1389 به بهره‌برداری خواهد رسید.