مدیرعامل بانک ملی ایران گفت: دولت در بازار ارز مداخله نمی‌کند؛ اما به زودی شکل سومی از پول در دنیا به وجود می‌آید. محمودرضا خاوری رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی در گفت‌وگو با خبرگزاری موج با اشاره به اظهارات رییس صندوق بین‌المللی پول مبنی بر احتمال بروز جنگ ارزی، از شکل سوم پول در دنیا خبر داد.

وی با بیان اینکه «اقتصاد راه خود را طی خواهد کرد»، افزود: قطعا در دنیا این اتفاق رخ می‌دهد و به زودی شکل سومی از پول در دنیا شکل می‌گیرد.

مدیرعامل بانک ملی ایران اظهار داشت: زمانی که دولتی برای نگهداری ذخایرش به دلار نگرانی دارد، به دنبال وسیله دیگری برای حفظ ذخایر خود می‌گردد و نگرانی رییس صندوق بین‌المللی پول نیز از این امر نشات می‌گیرد.

وی افزود: دولت‌ها به عنوان اعضای جامعه بین‌المللی به دنبال تشخیص منافع و زیان‌های خودشان هستند و براساس سنجش و پیش بینی خود، نوع ذخایر خود را مشخص می‌کنند.رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی تصریح کرد: هیچ کس نمی‌تواند تحمیل کند که ذخیره باید بر مبنای یک ارز باشد.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار موج، مبنی بر مداخله دولت در بازار ارز گفت: دولت صاحب پول است و به هیچ وجه در بازار ارز مداخله نمی‌کند، این بانک مرکزی است که در بازار مداخله می‌کند و به مدیریت آن می‌پردازد. به گفته وی، هیچ نگرانی وجود ندارد و بانک مرکزی با توجه به نیازهای کشور نرخ ارز را مدیریت می‌کند.