مدیرعامل بانک صادرات ایران اظهار کرد: بانک صادرات آمادگی دارد در بخش صنایع، معادن، شیلات و کشاورزی، تولید، اشتغال و کارآفرینی در سطح کلان سرمایه‌گذاری کند. به گزارش ایسنا، سیدمحمد جهرمی در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان، این استان را به لحاظ شرایط اقلیمی، جغرافیایی و منابع عظیم خدادادی، مناسب‌ترین بستر برای سرمایه‌گذاری دانست.

مدیرعامل بانک صادرات در ادامه میزان گردش مالی در سیستان و بلوچستان را بیش از سایر استان‌ها بیان و پیشنهاد کرد: برای سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری مناسب از ظرفیت‌های این استان، بخشی از درآمدها و هزینه‌ها مصروف مطالعات کلان در این خطه شود. استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار با بر شمردن استعدادها و توانمندی‌های بالقوه طبیعی و انسانی این استان به موافقت دولت برای احداث مجتمع‌های عظیم فولاد و پتروشیمی در بنادر چابهار و کنارک اشاره و آمادگی مدیریت استان را برای همکاری و ارائه تسهیلات به متقاضیان این پروژه‌های تولیدی اعلام کرد.

علی‌محمد آزاد به تولید سالانه۱۷۰ هزار تن انواع خرمای مرغوب،۱۰۰ هزار تن موز و انبه و نیز بیش از دو میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در این استان اشاره کرد.