در جشنواره بین‌المللی «ایران بانک ۲۰۱۰» زنان بانکدار ایرانی موفق، تندیس بلورین دریافت خواهند کرد.

به گزارش واحد روابط عمومی اولین جشنواره بین‌المللی «ایران بانک ۲۰۱۰»، در مراسم اختتامیه این جشنواره که از

۲۹ آبان‌ماه تا ۲ آذرماه امسال با حضور بانک‌های سراسر کشور برگزار می‌شود زنان بانکدار ایرانی موفق، تندیس بلورین دریافت خواهند کرد. تا چندی پیش، تعداد انگشت شماری از زنان در هیات‌مدیره بانک‌ها و مراتب بالای تصمیم‌گیری و سیاستگذاری عرصه‌های مالی حضور داشتند. با این همه، چند سالی است که وضعیت حاکم بر ترکیب جنسیتی نقش‌آفرینان صنعت بانکداری دستخوش دگرگونی شده است. بسیاری از کارشناسان بانکی و مالی بر این اعتقادند که وارد کردن زنان به مناصب بالای مدیریت بانک‌ها، حرکتی هوشمندانه و دوراندیشانه می‌باشد. زنان در سرتاسر جهان، با در اختیار داشتن توانایی، مهارت و تجربه فراوان و ارزشمند، بهترین گزینه برای ایجاد تحول و پیشرفت همه‌جانبه به حساب می‌آیند.

تا چند سال قبل، حضور بانوان در صنعت بانکداری به اشتغال زنان در پست‌های اجرایی و صف، به ویژه صندوقداری یا حسابداری محدود می‌شد و زنان را به بخش‌های مدیریتی و ستادی بانک‌ها راهی نبود، اما امروزه وضعیت به طور کامل تغییر یافته است. اقتصاددانان و کارشناسان امور بانکی نیز بر این اعتقادند که حضور پررنگ‌تر و مستمر بانوان در پست‌های عالی و تعیین‌کننده‌ای چون عضویت در هیات‌مدیره یا حتی مدیرعاملی بانک‌ها، می‌تواند بر کیفیت نهایی بانک‌ها در حوزه‌هایی چون مدیریت عملیات، مدیریت ریسک و استراتژی بندی بیفزاید و تحولات مثبت فراوانی را در این عرصه‌ها به وجود آورد.

لازم به ذکر است، در بخش جنبی جشنواره «ایران بانک ۲۰۱۰» نیز نشست‌های تخصصی با حضور فعالان عرصه بانکداری الکترونیک و مسوولان واحدهای بانکداری الکترونیکی بانک‌های سراسر کشور برگزار می‌شود که عمده مباحث آن مربوط به امضای دیجیتال، Core Banking، هماهنگی بانک‌ها در سیستم بانکداری الکترونیکی و چالش‌های پیش رو خواهد بود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی اولین جشنواره بین‌المللی «ایران بانک ۲۰۱۰» به نشانی www.ntpco.ir مراجعه کنند یا با دبیرخانه این جشنواره از طریق پست الکترونیک به نشانی info@NTPCO.IR ارتباط برقرار کنند.