بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی اعلام کرد که ثبت شرکت بیمه کوثر (سهامی‌عام) با ترکیب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل تایید شده بیمه مرکزی بلامانع است‌. به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مدیر آموزش و توسعه بیمه مرکزی در نامه‌ای به سازمان ثبت اسناد و املاک؛ اداره ثبت شرکت‌ها با اشاره به موافقت اصولی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با تاسیس شرکت بیمه کوثر (سهامی عام) و پایان یافتن کار پذیره نویسی، تشکیل مجمع عمومی موسس و تایید صلاحیت مدیران شرکت، همچنین ارسال دو نسخه از اساسنامه مصوب مجمع عمومی موسس، صورتجلسه مجمع عمومی موسس و هیات مدیره شرکت، اعلام کرد ثبت شرکت یاد شده با ترکیب اعضای هیات‌مدیره و مدیر عامل تایید شده از جانب بیمه مرکزی بلامانع است‌.

آقایان عبدالرسول عطایی مدیرعامل و عضو هیات مدیره، سیداصغر ابن رسول به عنوان رییس هیات مدیره و رسول‌گلستانه نایب رییس هیات مدیره برای مدت دو سال انتخاب شدند. دیگر اعضای هیات‌مدیره اصلی عبارتند از؛ آقایان سیدجمال موسی کاظمی، حجت‌اله صیدی و همچنین آقایان جواد مصلحی تبار و صفرعلی مرادی اعضای علی‌البدل هیات مدیره این شرکت هستند.

با ثبت شرکت بیمه کوثر در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی، این شرکت گامی به پیش برای گرفتن پروانه فعالیت از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برداشت.

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نهایت پس از دریافت روزنامه رسمی ثبت شرکت، پروانه فعالیت برای بیمه کوثر صادر خواهد کرد و پس از آن شرکت بیمه کوثر با سرمایه ۴۰ میلیارد تومان به عنوان بیست و دومین شرکت بیمه، در بازار بیمه کشور فعالیت خواهد کرد‌.