گروه بازار پول- مجمع عمومی سالانه بانک صنعت و معدن صبح روز دوشنبه ۲۹/۶/۱۳۸۹ با حضور اعضای مجمع، اعضای محترم هیات‌مدیره و مدیران بانک برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بانک صنعت و معدن در ابتدای مجمع مدیرعامل بانک صنعت و معدن به تشریح عملکرد بانک در سال ۱۳۸۸پرداخت.

مهندس پیشرو با اشاره به این که بانک ما به عنوان بانک توسعه‌ای بخش صنعت و معدن، مسوولیت تامین مالی پروژه‌های تولیدی و صنعتی کشور اعم از طرح‌های ایجادی، توسعه‌ای، نیمه‌تمام و سرمایه در گردش را برعهده دارد، گفت: «آخرین سرمایه پایه بانک ۲۳ هزارو۵۴۵ میلیارد ریال است».

وی افزود: «بانک صنعت و معدن در حال حاضر ۱۱۰۰ نفر پرسنل و ۵۶ شعبه دارد و به‌زودی تعداد شعب خود را در شهرهای مهم و مراکز عمده صنعتی افزایش خواهد داد».

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در ادامه اعلام کرد: «این بانک تاکنون مبلغ ۹۰ هزار و ۷۳۸ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال را در قالب طرح آمایش صنعتی و معدنی کشور برای اجرای ۴ هزار و ۵۸۷ طرح صنعتی در کشور به تصویب رسانده است».

به گفته وی میزان تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان در قالب طرح جامع آمایش ۱۸ هزار و ۱۲۶ میلیارد و ۴۵۱ میلیون ریال بوده که این مبالغ در اختیار ۳ هزار و ۳۸۱ طرح صنعتی قرارگرفته است.مهندس پیشرو میزان کل مصوبات بانک در سال ۱۳۸۸ را ۶۵۳ میلیارد ریال ذکر کرد که در مقایسه با سال قبل ۷۴ درصد رشد داشته است.

به گفته وی طی سال مورد گزارش، میزان تسهیلات پرداخت شده نیز با ۴۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته ۲۰ هزار و ۸۶۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرعامل در فرازی دیگر از گزارش به مهمترین دستاوردهای سال ۱۳۸۸ اشاره و تاکید کرد: در سال ۱۳۸۸ تعداد ۴۸۸ طرح صنعتی با استفاده از ۲ هزار و ۹۱۴ میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداری رسیده که با افتتاح این مراکز برای قریب به یازده هزار (۱۱۰۰۰) نفر در کشور اشتغال مستقیم ایجاد شده است. در ادامه، گزارش حسابرسی و بازرس قانونی در خصوص صورت‌های مالی بانک قرائت و با توجه به عدم وجود هرگونه بند حسابرسی، اعضای محترم مجمع، ضمن تقدیر از رشد تمامی شاخص‌های بانک، عملکرد سال مالی مورد گزارش را به تصویب رساند و اعلام شد که عملیات بانک در مقایسه با استانداردهای حسابداری از مطلوبیت لازم برخوردار است.