رییس پژوهشکده بیمه با بیان اینکه همکاری و تعامل بیمه و بانک موجب کاهش هزینه‌ها و ارتقای خدمات متنوع خواهد شد، گفت: کمیته‌ای منتخب از دو گروه برای بررسی تعاملات میان بیمه و بانک و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه تشکیل شده است.

محمدرضا نوتاش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص همکاری شرکت‌های بیمه با بانک‌ها به منظور تحت پوشش قرار دادن خدمات بانکی کشور اظهار داشت: این پژوهشکده با برگزاری همایش‌هایی با حضور قائم‌مقام بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها در این رابطه اقدامات مفیدی را انجام داده است.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌هایی در بیمه مرکزی و بانک مرکزی افزود: کمیته‌ای منتخب از دو گروه برای بررسی تعاملات میان بیمه و بانک و ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه، تشکیل شده است.

نوتاش با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها توانسته‌اند به بخش‌های بیمه‌ای ورود پیدا کنند، تصریح کرد: تعدادی از بانک‌ها با ایجاد کنسرسیوم‌هایی توانسته‌اند در این مسیر اقدامات موثری را انجام دهند، اما باید این مهم را در نظر گرفت که این فعالیت‌ها باید به صورت سازماندهی و یکپارچه اجرا شوند.

وی با تاکید براینکه هدف از این همایش‌ها در گام نخست مطرح کردن مسائل مذکور بود، تصریح کرد: همکاری و تعامل این دو بخش هم‌افزایی، کاهش هزینه‌ها و ارتقای خدمات متنوع این سیستم‌ها را به دنبال خواهد داشت.

رییس پژوهشکده بیمه از جمله برنامه‌های آینده این پژوهشکده را برگزاری همایشی با مضمون بازاریابی خدمات مالی «بانک، بیمه و بورس»، عنوان کرد و گفت: این همایش به بررسی تعاملات این سه بخش و تاثیرات متقابلی که بر یکدیگر دارند، خواهند پرداخت. وی در خصوص استفاده سرمایه‌گذاران خارجی از پوشش‌های بیمه‌ای داخل کشور تصریح کرد: در حال حاضر با وجود تحریم‌های بین‌المللی که بر صنعت بیمه کشور وارد شده است، شرکت‌های بیمه‌ای توانسته‌اند تا میزان قابل توجهی سرمایه‌داران خارجی را تحت پوشش خدمات خود قرار دهند.