مدیرعامل بیمه دانا گفت: پس از آزادسازی تعرفه‌ها تغییر نرخ بیمه‌نامه‌های باربری،‌ آتش‌سوزی، مسوولیت و مهندسی غیرفنی است.

«هادی اویارحسین» در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: اعمال نرخ‌های غیرفنی در این شاخه‌ها سبب شده تا فشار زیادی به صنعت بیمه کشور وارد شود. وی اظهار داشت: هرچند آزادسازی تعرفه‌ها فضای فنی برای شرکت‌های بیمه کشور را مناسب‌تر کرده؛ اما از آنجا که نظارت‌های مالی مناسبی بر بازار انجام نمی‌شود، مشکلات جدیدی برای صنعت بیمه کشور ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پس از آزادسازی تعرفه‌ها شرکت‌هایی که از توانمندی مالی مناسبی برخوردار نیستند، ریسک‌ها را با قیمت‌های غیرفنی می‌پوشانند.

مدیرعامل بیمه دانا با بیان آنکه از آنجا که نرخ مصوبی پس از آزادسازی تعرفه‌ها در بازار بیمه کشور وجود ندارد و به همین دلیل نمی‌توان گفت نرخ شکنی می‌شود، گفت:‌ برخی از شرکت‌ها نرخی پایین‌تر از نرخ فنی به بازار ارائه می‌دهند.

اویارحسین تصریح کرد: بیمه دانا پس از آزادسازی تعرفه‌ها همواره تلاش دارد با توجه به شرایط بازار فعالیت‌های خود را ادامه دهد و کف نرخ فنی را رعایت کند.

وی درباره خصوصی‌سازی شرکت‌های بیمه نیز گفت: این امر فضای جدیدی را در اختیار صنعت بیمه کشور قرار می‌دهد، زیرا شرکت‌ها باید تعهدات خود را با شفافیت ارائه کنند و این امر نیز برای بازار مناسب است.

اویارحسین از تمایل چندین شرکت بیمه خصوصی ثبت شده برای حضور در بورس و اوراق بهادار خبر داد و گفت: با افزایش تعداد شرکت‌های بیمه خصوصی رقابت در این صنعت سخت‌تر از گذشته خواهد شد.