گروه بازار پول- اداره کل روابط عمومی‌بانک ملی ایران طی اطلاعیه‌ای در خصوص اظهارات تهرانفر مدیر کل سابق نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی، عنوان کرد: ۱ - به‌‌رغم نص صریح قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی و کاهش هزینه‌های طرح و تسریع در اجرا، طرح‌های تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانک‌ها مصوب ۵/۴/۸۶ و امعان نظر به اعتبار قانونی عملکرد مجمع عمومی‌بانک‌ها، اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک ملی ایران با بررسی صلاحیت حرفه‌ای مدیران بانکی مخالفتی ندارند، لیکن روش بانک مرکزی ج.ا.ا به ترتیبی که در وبگاه آن بانک آمده است و همچنین قضاوت قبل از بررسی که با جنجال خبری موجب ایجاد شبهاتی در جامعه شده است را درست، شایسته و پسندیده نمی‌دانند.

۲ - برخلاف اظهارات جناب آقای تهرانفر هیچ دعوتی به صورت کتبی، الکترونیکی، تلفنی و … از اعضای هیات مدیره و مدیر عامل این بانک به عمل نیامده است که در مورد آن اتخاذ تصمیم گردد، مطمئنا در صورت وصول دعوتنامه مستند به مقررات قانونی پاسخ قانونی لازم داده می‌شد. لذا اظهار نظر ایشان در جایگاه یک مقام غیر مسوول، مبنی بر اینکه اعضای هیات مدیره بانک‌های دولتی، خود را در حد مصاحبه‌ها ندیده‌اند، از جانب این بانک قویا تکذیب می‌گردد.

۳ - رویه جاری در بانک مرکزی کشورهای مختلف و موسسات نظارتی در دنیا به صورتی است که بدون نیاز به حضور اشخاص با ارسال پرسشنامه به این موضوع رسیدگی و اظهار نظر می‌کنند. عدم اتخاذ چنین شیوه‌ای از طرف بانک مرکزی ج.ا.ا با توجه به صراحت ماده ۶ قانون تسهیل اعطای تسهیلات بانکی و کاهش هزینه‌های طرح و تسریع در اجرا، طرح‌های تولیدی و افزایش منابع مالی و کارآیی بانک‌ها محل تامل است.