به دلیل تعلل سازمان تامین اجتماعی، با گذشت یک ماه هنوز مدیرعامل بانک رفاه کارگران معرفی نشده است. یک مقام مسوول در بانک رفاه کارگران در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره دلیل معرفی نشدن مدیرعامل جدید در این بانک اظهار کرد:‌ با اینکه صورت‌های مالی از مدت‌ها قبل آماده بوده است، هنوز مجمع عمومی عادی سالانه بانک رفاه کارگران برای سال ۸۸ برگزار نشده است.

وی ادامه داد: باید ابتدا مجمع برگزار و مدیرعامل از سوی سازمان تامین اجتماعی که ۹۶ درصد سهام این بانک را در اختیار دارد، معرفی شود؛ اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. این مقام مسوول معرفی مدیرعامل جدید را منوط به برگزاری مجمع از سوی سازمان تامین اجتماعی می‌داند.

به گزارش ایسنا، پس از معرفی دکتر پیمان نوری به عنوان رییس‌کل سازمان خصوصی‌سازی از سوی وزیر اقتصاد و انتقال او به این سازمان، در حال حاضر بانک رفاه کارگران به وسیله قائم‌مقام مدیرعامل قبلی ـ رضا معمار اصفهانی ـ اداره می‌شود.

از سوی دیگر بحث سهام ۹۶ درصدی سهام سازمان تامین اجتماعی یکی از مشکلات این بانک به شمار می‌رود؛ چون طبق ماده پنج قانون اصل ۴۴ در بانک‌ها حداکثر سهام شرکت‌های حقوقی سهامی عام باید ۱۰ درصد باشد و بانک مرکزی هم طی بخش‌نامه‌ای این امر را ابلاغ کرده است؛ اما این تعدیل تا کنون در این بانک اتفاق نیفتاده است.

همچنین هنوز برای حل موضوع کمبود سرمایه بانک رفاه کارگران که مورد تاکید مدیرعامل قبلی بود با وجود الزام قانونی بانک مرکزی چاره‌اندیشی نشده است. بانک مرکزی حداقل سرمایه ادامه فعالیت بانک‌ها را ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرده؛ اما سرمایه بانک رفاه کارگران ۹۰ میلیارد تومان است و تاکنون اقدامی از سوی تامین اجتماعی به عنوان سهامدار اصلی این بانک برای رفع این مشکل انجام نشده است.

درباره این مورد رحمت‌الله حافظی ـ مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی ـ از حمایت از بانک رفاه کارگران سخن گفت و افزود: موضوع افزایش سرمایه این بانک از اولویت‌های هیات‌ مدیره صندوق است.