اقدامات دولت در زمینه مقابله با تحریم آغاز شده و به طور مکرر در وزارت امور اقتصادی و دارایی و بین شرکت‌های بیمه هفته‌ای چند جلسه‌ برگزار می‌شود. بر همین اساس قرار است صندوق‌های مشترک جدید ایجاد شده و ظرفیت نگهداری شرکت‌ها اضافه شود.

محمدعلی علیپوریزدی، مدیرعامل بیمه آسیا در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره امکان تبدیل تحریم‌ها به فرصت اظهار کرد:‌ نقش دولت در فراهم کردن این امکان بسیار مهم است، چون ما مجبور هستیم از ظرفیت‌مان استفاده کنیم. موقعی که این محدودیت‌ها ایجاد نشده بود ما با ارائه ارز، ریسک اتکایی را به خارج واگذار می‌کردیم، اما حالا این فرصت وجود دارد که فکر کنیم و ایجاد ظرفیت کنیم. مطمئنا پس از عادی شدن اوضاع برای نگهداری ریسک ورزیده شده‌ایم. وی درباره واگذاری ریسک‌های بیمه به بازار سرمایه اظهار کرد: این امر در دنیا سابقه دارد، اما در بورس ما فعلا این آمادگی وجود ندارد. قرار است شرکت‌های بیمه، صندوق‌ها را طراحی کنند در این صورت پس از اعتماد افراد حقیقی و حقوقی دیگر آنها هم می‌توانند سهامدار شوند و پس از آن می‌توانند وارد بورس بشوند.

مدیرعامل بیمه آسیا در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره ضریب خسارت بالای این شرکت بیمه اظهار کرد: ‌ضریب خسارت ما حدود ۸۱ درصد است و در حال پایین آمدن است. در چند سال گذشته سهم بیمه‌نامه خودروی ما زیاد بود و از دو سال پیش در حال اصلاح آن هستیم به همین دلیل ضریب خسارت شرکت بیمه از ۹۷ درصد در چند سال گذشته به حدود ۸۱ درصد رسیده است. علیپور اضافه کرد: در زمینه میزان کارمزد و هزینه‌های نمایندگی و اداری متعادل هستیم و این ارقام در برخی شرکت‌های دیگر بیش از بیمه آسیا است. وی سود هر سهم بیمه آسیا در سال ۸۸ را معادل ۲۵۳ ریال عنوان کرد.